شما اینجا هستید
تاریخ » بوشهر با داشتن عمارت‌های کم نظیر ظرفیت ایجاد کریدور موزه‌ای دارد

به گزارش خبرنگار زردیس، علی دارابی عصر شنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر ظرفیت‌های تاریخی و میراث گرانبهایی وجود دارد که باید به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی علما و سرداران استان بوشهر را سمبل مقاومت و ایستادگی دانست و اضافه کرد: استان بوشهر با داشتن عمارت‌های کم نظیر ظرفیت ایجاد کریدور موزه‌ای دارد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساحل و دریا را از ظرفیت‌های مهم استان دانست و بیان کرد: همجواری عمارت‌های کم نظیر و جذاب در مسیر ساحل بوشهر به ظرفیتی فوق‌العاده در زمینه گردشگری تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بوشهر با ظرفیت‌های تاریخی و میراث آن تاریخ گویای ایران است تصریح کرد: استان بوشهر در تولید این محصولات صنایع دستی دارای ظرفیت بسیار خوب است.

دارابی با اشاره به قرار گرفتن ایران در ردیف پنج کشور اول دنیا در زمینه صنایع‌دستی از لحاظ تولید و حجم تاکید کرد: ایران از لحاظ صادرات در بین ۴۵ کشور دنیا است که حتماً نیازمند تلاش بیشتر است.

وی تاکید کرد: در استان بوشهر به منظور تقویت هر سه حوزه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و در استان بوشهر اتفاقات خوبی از این دست شاهد خواهیم بود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان