شما اینجا هستید
دانش و فناوری » استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی قزوین برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار زردیس سردار رستمعلی رفیعی آتانی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر تاکید ویژه‌ای بر کلمه «تولید» داشته‌اند و افق راه کشور که پیشرفت اقتصادی با رویکرد صادرات محور است را ترسیم کرده‌اند. باید تمام ظرفیت‌های داخلی کشور پای کار بیایند تا کشور از نظر اقتصادی وابسته به بیگانگان نشود.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه به استعدادهای داخلی به معنای استفاده از ظرفیت‌ها و منابع خارجی نیست بلکه توانمندسازی ظرفیت‌های درونی که در کنار آنها می‌توان از ظرفیت‌های خارجی و ارتباط با دنیا بهره گرفت مکمل توانمند سازی استعداد داخلی کشور است.

سردار آتانی عنوان کرد: در مرحله بعدی کلید واژه تولید دانش بنیان تبیین شد که مخترع آن رهبر معظم انقلاب بود و هر بار در جمع صنعتگران و دانشجویان حضور یافتند معتقد به رابطه بین دانشگاه و صنعت بودند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، در ادامه تاکید کرد: برای اینکه اقتصاد کشور با رویکرد علمی و دانش بنیان نهادینه سازی شود، سپاه پاسداران برنامه‌های خود را پیگیری و در راستای منویات رهبر انقلاب حرکت خواهد کرد.

سردار آتانی اظهار کرد: استفاده از نظرات و فرمایشات رهبر انقلاب سبب پیوند علم و صنعت در سپاه پاسداران شده که منتج به دست یافتن کشور به قدرت موشکی پهپادی حوزه‌های مختلف هوافضا و ساخت اغلب تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور شده است.

وی افزود: برای دفاع همه جانبه و صنایع هسته‌ای، نانو با تکیه بر ظرفیت‌ها و دانش‌های بومی استفاده شده است، سپاه با استفاده از ظرفیت کشور و بسیجیان علم را به منصه ظهور رسانده است.

آتانی اضافه کرد: سپاه استان قزوین بار دیگر فرمایشات رهبری در حوزه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را در دستور کار قرار می‌دهد و با تمام قدرت برای اجرا و عملیاتی کردن صحیح آن تلاش و برنامه‌های استانی خود را بر همین مبنا تهیه و تنظیم می‌کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) در ادامه بیان کرد: پشتیبانی از ظرفیت بزرگ دانش بسیجیان استان و سوق به سمت نیازهای جامعه بر اساس نیاز سنجی، از اولویت‌های استان قزوین است که بخشی از این رویکرد را در سال ۱۴۰۰ انجام دادیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: ۴۰۰ نخبه علمی بسیجیان را شناسایی و دستاوردهای علمی آن را در قالب یک مسابقه و همایش در سال ۱۴۰۰ ارائه دادیم. سپاه از دستاوردهای بسیجیان حمایت خواهد کرد تا بتوانند کمبودها و نیازهای جامعه را در حد توان خود برطرف نمایند.

وی افزود: در حوزه آب و تهدیدات این حوزه همچون خشکسالی که از معضلات استان قزوین است قطعاً از ظرفیت بسیجیان و نخبگان علمی بسیج استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم بخشی از این تهدیدات را کاهش و آنها را تبدیل به فرصت نمائیم. در حوزه محرومیت‌زدایی نیز سعی خواهیم کرد خانه‌های ارزان و شیک را در کمترین مدت زمان، تحویل جامعه هدف دهیم.

سردار آتانی گفت: در حوزه نظامی هم تابع دستورات فرماندهان مافوق خود خواهیم بود اما از ظرفیت نخبگان بسیج در این حوزه استفاده خواهد شد و این ظرفیت‌ها به نهادهای مربوطه سپاه پاسداران معرفی خواهند شد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان