شما اینجا هستید
سلامت » ۶۰ هزار مورد بیمار مثبت کرونایی در سمنان به ثبت رسید

به گزارش خبرنگار زردیس، کامران قدس بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در شهرهای تابعه دانشگاه ۵۹ هزار و ۹۹۴ مورد مثبت قطعی بیماری کرونا به ثبت رسیده است، تاکید کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۱۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی هزار و ۲۸۲ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند، افزود: شهرستان‌های سرخه و آرادان در مجموعه شهرستان‌های تابعه دانشگاه در شرایط نارنجی، گرمسار در شرایط آبی کرونایی قرار دارد طبق آخرین اعلام ستاد مقابله با کرونا سمنان، دامغان و مهدی شهر نیز در وضعیت زرد هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ۱۰ هزار ۴۹۵ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در شهرستان‌های تابعه دانشگاه با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده‌اند، ابراز کرد: رعایت نکات بهداشتی، دقت در فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات و واکسیناسیون همچنان از مهمترین توصیه‌های ما به مردم است.

قدس با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت اخیر هیچ مورد مثبتی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری نشده است، بیان کرد: امیدواریم روند کاهش بیماری کرونا تداوم یابد.

وی در ادامه از اجرای طرح‌های مقابله با به خطر انداختن سلامت عمومی مردم نیز در مجموعه علوم پزشکی سمنان خبر داد و بیان کرد: از تاریخ بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین سال جاری ۴۶ مورد متخلف بهداشتی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان به مراجع قانونی معرفی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در دوران تعطیلات نوروزی ۲۹۰ نفر در مجموعه دانشگاه دچار حادثه ترافیکی شده اند، تاکید داشت: تمامی مراکز درمانی و ۲۹ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، داروخانه‌ها و همچنین مراکز بهداشتی درمانی سمنان آماده خدمت رسانی به بیماران، مسافران و زائران رضوی هستند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان