شما اینجا هستید
بین الملل » روسای جمهور ترکیه و روسیه رایزنی کردند

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خبر داد.

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان و پوتین در گفتگوی تلفنی شامگاه یکشنبه پیرامون برگزاری دور بعد مذاکرات بین هیات‌های اوکراین و روسیه در استانبول توافق کردند.

در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه آمده است که دو طرف در این تماس تلفنی روند این مذاکرات را بررسی کردند و اردوغان به همتای روس خود گفت که ترکیه برای ارائه هرگونه کمک ضروری جهت برقراری آتش بس در اوکراین و بهبود وضعیت انسانی در منطقه آمادگی دارد.

ریاست جمهوری ترکیه در عین حال به زمان دقیق برگزاری مذاکرات بین هیات‌های روسیه و اوکراین در استانبول و موضوعاتی که قرار است بر آن تمرکز شود، اشاره‌ای نکرد.

این در حالی است که رئیس هیئت مذاکره کننده اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که دور جدید مذاکرات میان اوکراین و روسیه در تاریخ ۲۸ مارس (۸ فروردین) آغاز می شود.

وی اظهار داشت که این مذاکرات تا ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) ادامه خواهد داشت.

به گفته وی این مذاکرات در ترکیه برگزار خواهد شد.

این در حالی است که «مولود چاووش اوغلو» وزیرخارجه ترکیه روز شنبه از آمادگی کشورش برای میانجی گری میان دو طرف مسکو و کی یف خبر داده بود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان