شما اینجا هستید
بین الملل » دیدار و گفتگوی وزرای خارجه چین و پاکستان

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از شینهوا، «وانگ یی»، مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفتگو کرد.

قریشی که برای شرکت در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تونشی، در استان آنهویی در شرق چین حضور دارد، گفت: «در مواجهه با شرایط پیچیده و ناپایدار بین‌المللی و منطقه‌ای، شراکت استراتژیک همکاری بین چین و پاکستان در هر شرایط در برابر آزمون مقاومت کرده و به عامل مهمی در حفظ صلح و ثبات منطقه تبدیل شده است.»

وانگ یی، وزیرخارجه چین نیز درباره دیدار با همتای پاکستانی خود اظهار داشت: «مهم نیست که اوضاع بین المللی چگونه تغییر کند، چین همچنان به روابط با پاکستان از منظر استراتژیک و بلندمدت نگاه می‌کند و به ارتقای آن ادامه می‌دهد، از پاکستان در حفاظت از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و کرامت ملی خود حمایت می‌کنیم و چین قابل اعتمادترین شریک پاکستان خواهد بود.»

قریشی نیز با اشاره به اینکه پاکستان و چین در خوشی‌ها و ناخوشی‌ها از یکدیگر حمایت کرده‌اند و هرگز یکدیگر را ناامید نکرده‌اند، گفت: پاکستان آماده است تا ارتباط سالم با چین را حفظ کند و دو کشور قاطعانه از یکدیگر در حفظ منافع اصلی خود حمایت کنند.

دو طرف همچنین در مورد افزایش همکاری‌های دوجانبه سودمند تبادل نظر کردند و بر ادامه ارتقای توسعه با کیفیت کریدور اقتصادی چین و پاکستان توافق کردند.

قریشی در ادامه گفت: پاکستان و سازمان همکاری اسلامی به شدت نگران چالش‌های متعدد ناشی از سرریز بحران به کشورهای در حال توسعه هستند و از احترام به قوانین بین المللی و اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد و حل و فصل اختلافات حمایت می‌کنند. قریشی افزود که پاکستان مایل به همکاری با چین برای اتخاذ موضع مشترک و ایجاد یک صدای واحد است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان