شما اینجا هستید
متفرقه » کمبود تولید تخم‌مرغ در اردبیل را جبران می‌کنیم

شاهین عطایی در گفت‌و گو با خبرنگار زردیس، اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان عرضه ۷۰۰ تن برنج تایلندی، ۳۵۰ تن برنج هندی، ۳۵۰ تن برنج پاکستانی و ۵۰۰ تن شکر خانوار و همچنین ۵۰۰ تن شکر صنعتی و صنفی در شهرهای مختلف استان اردبیل آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی فرمانداری‌ها، مباشران و حواله صادر شده از اداره کل غله و پشتیبانی امور دام، توزیع اقلام اساسی مردم در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مناطق مختلف استان اردبیل در حال انجام است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هیچ محدودیتی در تهیه و توزیع کالاهای اساسی در ایام ماه مبارک رمضان وجود ندارد و مردم به راحتی می‌توانند با قیمت مصوب کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های منتخب و زنجیره‌ای تأمین کنند.

عطایی افزود: فروشگاه‌ها موظف به نصب بنر و اعلام نرخ مصوب دولتی در عرضه این محصولات هستند و نظارت و پایش نیز به صورت دقیق با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

وی در مورد افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: در ۱.۵ سال گذشته مرغ گرم در استان اردبیل پایین‌تر از نرخ مصوب ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شد ولی با توجه به افزایش تقاضا، قیمت مرغ در روزهای اخیر به نرخ مصوب ۳۱ هزار تومان در استان عرضه می‌شود.

عطایی با بیان اینکه در تولید گوشت سفید ۲ هزار تن مازاد بر مصرف استان داریم، اضافه کرد: تولید استان در گوشت سفید ۵ هزار و ۵۰۰ تن است که ۳ هزار و ۵۰۰ تن به مصرف اهالی استان می‌رسد و ۲ هزار تن مازاد بر مصرف گوشت سفید به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: در تولید گوشت قرمز نیز استان اردبیل ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن را دارد که ۱۵ هزار تن آن به مصرف اهالی استان می‌رسد و ۵۰ درصد گوشت قرمز مازاد استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

عطایی نرخ مصوب برنج تایلندی را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج هندی را ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، پاکستانی را ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر خانوار را ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: گوشت مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان و گوشت قرمز منجمد نیز ۱۰۵ تا ۱۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه گوشت گرم نیز به نرخ ۱۶۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، اظهار کرد: فروش بالاتر از نرخ مصوب از طریق قصابی‌ها تخلف محسوب شده و مردم می‌توانند گزارش تخلفات را به سازمان صنعت، معدن و تجارت با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

عطایی در مورد کسری تولید و عرضه تخم‌مرغ و افزایش قیمت تخم‌مرغ تا ۳۵ هزار تومان در بازار تصریح کرد: قیمت مصوب تخم‌مرغ ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان است اما در بازار ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود که به دلیل کمبود این نرخ با تلاش واسطه‌گران و دلالان تا ۳۵ هزار تومان نیز رسیده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه تا یک هفته آینده بازار مرغ و تخم‌مرغ در استان ساماندهی می‌شود، گفت: تلاش ما بر این است تا با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با هرگونه گران فروشی برخورد شده و اجحافی در حق مردم رخ ندهد.

وی افزود: برخی گزارش‌ها حکایت از بالا بودن نرخ عرضه شکر، مرغ و تخم‌مرغ دارد که سعی می‌کنیم با ساماندهی بازار جلوی افزایش قیمت غیرقانونی را بگیریم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان