شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » شناسایی۱۷۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ یوسف باقری در گفتگو با خبرنگار زردیس با اشاره به شناسایی ۱۷۴ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در چهارمحال و بختیاری در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد: مساحت این ساخت و سازهای شناسایی شده ۳.۷ هکتار است.

وی تصریح کرد: این شناسایی‌ها توسط گشت زنی ۱۰ تیم بازرسی در سراسر استان صورت پذیرفته است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ۴۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز ایام نوروز با مساحتی بالغ بر ۱.۱ هکتار بر اساس اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ در استان تخریب شده است.

سرهنگ باقری ادامه داد: طی ۲۰ روز گذشته یک مورد بنای غیرمجاز به مساحت ۶۰۰ متر مربع بر اساس اجرای حکم قطعی قلع و قمع در چهارمحال و بختیاری تخریب شد.

وی با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی باعث از بین رفتن خاک و زمین حاصل‌خیز کشاورزی می‌شود، مطرح کرد: در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی باید از هر نوع تغییر کاربری پیشگیری شود به همین منظور گشت‌های امور اراضی استان به صورت شبانه روزی فعال هستند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هر نوع تغییر کاربری با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود، گفت: در سال گذشته بیش از هزار و ۲۸ مورد تغییر کاربری در اراضی باغی و زراعی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

سرهنگ باقری اظهار کرد: بیشترین تخلفات شناسایی شده و اجرای حکم قلع و قمع در شهرستان‌های «سامان»، «بروجن»، «خانمیرزا» و «لردگان» بوده است.

وی عنوان کرد: برخی کشاورزان با ایجاد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی به دنبال افزایش ارزش این زمین‌ها هستند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان