شما اینجا هستید
متفرقه » طراحی‌ها و فعالیت‌های میدانی حوزه فرهنگ در استان بوشهر تقویت شود

به گزارش خبرنگار زردیس، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از طلاب و روحانیون فعال فرهنگی در سواحل بوشهر در ایام عید نوروز اظهار داشت: فرهنگ ریشه و اساس حیات انسان است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شامل رفتار و اخلاق، تعاملات و ارتباطات فردی و اجتماعی می‌شود اضافه کرد: کار بزرگی که باید انجام دهیم و اخیراً هم کارهایی شروع شده است، تحول فرهنگ است که در این حوزه باید به صورت اساسی و دانش‌بنیان حرکت کنیم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بر لزوم تدوین سند و نقشه راه با برش‌های استانی در زمینه تحول فرهنگ شد و افزود: نظارت و بزررسی‌ها و ایجاد اتاق رصد وضعیت و بازتولید برنامه‌ها و فوق‌روز برنامه‌ریزی کردن باید مد نظر باشد.

وی بیان کرد: تهاجم نرم فرهنگی از دیرباز آغاز شده و نیازمند دفاع مقدس فرهنگی است و باید علاوه بر طراحی مناسب، مقاومت میدانی فرهنگی داشته باشیم. هر یک از این بخش‌ها را رها کنیم، نمی‌توانیم به موفقیت دست یابیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: در استان استان بوشهر سند پیشرفت فرهنگی بر اساس سند آمایشی تدوین شده است و به عنوان الگو در شورای انقلاب فرهنگی معرفی شد. یکی از بخش‌های آن مقاومت فرهنگی است و اتفاقات خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به گسترش حوزه‌های علمیه در استان بوشهر ادامه داد: در این کار بنیادین اقداماتی صورت گرفته است که باید عمیق‌تر و بنیادی‌تر و عملیاتی‌تر در این زمینه عمل شود و شاهد کار میدانی برای تحقق برنامه‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر لزوم نظریه‌پردازی، طراحی و کار میدانی در حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت: امیدواریم شاهد برنامه‌ریزی مناسب و تأمین امکانات مورد نیاز در این حوزه برای تحقق اهداف مد نظر باشیم.

وی به اهمیت تبلیغ چهره‌به‌چهره اشاره کرد و اظهار داشت: باید آسیب‌شناسی کنیم که در مدت‌زمان فعالیت در این زمینه چه فرصت‌ها و ضعف‌هایی وجود داشت که باید نقاط ضعف را رفع و فرصت‌ها را بیشتر استفاده کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان