شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » اسکله تخصصی فولاد و صادرات مواد معدنی در بندر چابهار احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست با سیدحسین حسینی سرپرست سازمان شیلات ایران بر تعیین تکلیف اعطای پروانه به لنج‌های صیادی و کارخانجات شناورسازی باهدف صادرات شناورها و جایگزینی آن‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: باید به منظور تسریع در فرآیند توسعه اسکله‌های صیادی و بنادر شیلاتی استان، اعتبارات این بخش از سازمان شیلات ایران به اداره‌کل شیلات استان انتقال یابد تا روند توسعه این اسکله‌ها با کمک اعتبارات استانی و اعتبارات محرومیت‌زدایی شتاب گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بندر کنارک را بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور دانست و تصریح کرد: همان‌طور که در سند تحول دولت که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده، موضوع اقتصاد دریا محور که یکی از قابلیت‌های استان به شمار می‌رود باید مورد توجه جدی قرار گیرد. ۸۰ درصد ماهی شیلاتی کشور در سواحل استان تولید می‌شود و این استان به لحاظ ظرفیت ویژه شیلاتی و آبزی‌پروری با هیچیک از استان‌های کشور قابل مقایسه نیست.

سیدحسین حسینی سرپرست سازمان شیلات ایران هم در این دیدار ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان را فوق‌العاده برشمرد و از تلاش این سازمان برای شکوفایی این بخش از ظرفیت‌های استان خبر داد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان