شما اینجا هستید
متفرقه » رعد و برق و باران در بیشتر استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری زردیس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز جمعه (نهم اردیبهشت) در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، زنجان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

شنبه (۱۰ اردیبهشت) این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، گلستان، خراسان شمالی و رضوی پیش بینی می‌شود.

روز یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی عمدتاً در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود. همچنین دوشنبه (۱۲ اردیبشهت) و با شدت کمتر سه شنبه (۱۳ اردیبهشت) در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

جمعه و شنبه (۹ و ۱۰ اردیبهشت)، در بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت باد و در نواحی مستعد، خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و همچنین یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) نیز با تشکیل توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور برای این نواحی غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و علاوه بر این یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) در نوار شرقی، دوشنبه (۱۲ اردیبهشت) در نیمه جنوبی و سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

امروز (جمعه) مرکز و شرق و شنبه (۱۰ اردیبهشت) شرق خلیج فارس مواج خواهد بود و همچنین طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه (۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت) دریای عمان و تنگه هرمز و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) دریای خزر مواج گزارش شده است.

در تهران برای امروز جمعه ابری، در بعضی ساعات وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که با حداقل دمای ۱۹ و با حداکثر دمای ۲۶ خواهد داشت.

در روز جاری (جمعه) بندرعباس با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۴ گرم‌ترین و تبریز با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱۱ سردترین مراکز استان کشور هستند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان