شما اینجا هستید
بین الملل » مذاکرات آمریکا و انگلیس با محوریت چین و تایوان

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، مقامات آمریکا و انگلیس برای اولین بار مذاکراتی سطح بالا با محوریت چگونگی همکاری نزدیک تر در جهت کاهش احتمال جنگ با چین بر سر تایوان و بررسی طرح‌های احتمالی درگیری را برگزار کردند.

منابع آگاه به فایننشال تایمز گفتند: در این جلسه دو روزه با موضوع استراتژی هند و اقیانوس آرام، کورت کمپبل، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور هند و اقیانوسیه، لورا رزنبرگر، مقام ارشد امنیت ملی آمریکا در زمینه چین حضور داشتند و این دیدار در جریان یک نشست دوجانبه جامع‌تر در زمینه راهبرد در حوزه هند و اقیانوسیه میان دو طرف برپا شد.

یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: کمپبل و رزنبرگ درباره طیف وسیعی از موضوع‌ها از احتمال افزودن تماس‌های دیپلماتیک با تایپه از سوی انگلیس، تا تقویت به اصطلاح بازدارندگی در آسیا رایزنی کردند.

فایننشال تایمز یادآور شد: آمریکا درصدد مشارکت بیشتر انگلیس نیست، چرا که تایوان در تهدید قطعی به سر می‌برد.این گفت و گوها بخشی از تلاشی گسترده‌تر از طرف کاخ سفید جهت تقویت همکاری با هم پیمانان اروپایی آمریکا در این زمینه بود. منابع آگاه تاکید کردند: واشنگتن هم اکنون در حال تبادل اطلاعات درباره تایوان با برخی از متحدان خود است.

تایوان از سال ۱۹۴۹ به طو خودمختار بوده، اما هرگز به طور رسمی از چین اعلام استقلال نکرده است. پکن در چارچوب سیاست چین واحد، این جزیره ۲۳.۵ میلیون نفری را به عنوان یک قلمرو جدا شده به شمار می‌آورد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان