شما اینجا هستید
بین الملل » بدون برآورده شدن حقوق فلسطینی ها هیچ گونه ثبات و آرامشی ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری زردیس، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس که به مسکو سفر کرده است در سخنانی گفت که معادلات جدیدی در نظم جهانی در حال رقم خوردن است.

ابومرزوق در گفتگو با المیادین افزود: فرصتی برای تغییر اوضاع موجود در نظم جهانی به سود مظلومان جهان ایجاد شده است. رژیم اسرائیل از نتایج سیطره غرب بر جهان است و هرگونه تغییر در نظم جهانی بر آینده این رژیم تاثیر خواهد گذاشت.

وی ارتباط بین تیره شدن روابط روسیه و اسرائیل با سفر هیات حماس به مسکو را رد کرد و افزود که برنامه ریزی برای این سفر به پیش از این موضوع بازمی گردد.

ابومرزوق گفت: ما انتظارات زیادی از سفر به روسیه داریم و تاکید می کنیم که مسکو در حفظ منافع فلسطینی ها نقش مهمی را ایفا می کند.

وی ادامه داد: مسکو با تمام گروه های فلسطینی در ارتباط است و قادر است در گرد هم آوردن آنها ایفای نقش کند. تفاهمات منطقه ای بین روسیه و رژیم صهیونیستی بویژه سوریه از نتایج نبرد روسیه با غرب تاثیر خواهد پذیرفت.

ابومرزوق تاکید کرد: اقدامات تنش آمیز از سوی اسرائیل در مسجدالاقصی و کرانه باختری نشان می دهد که بدون تحقق حقوق فلسطینی ها هیچ گونه ثبات و آرامشی ممکن نیست.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان