شما اینجا هستید
جامعه » ساخت و ساز‌های غیر مجاز در باغملک تخریب شدند

به گزارش گروه استان‌های زردیس از اهواز، یونس منگشتی رئیس اداره امور اراضی شهرستان باغملک گفت: به دلیل توسعه نیافتن شهر و کمبود زمین شهری عده‌ای از شهروندان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی کرده اند و این امر سبب از بین رفتن بستر تولید و تهدید جدی برای امنیت غذایی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغات بدون اخذ مجوز ممنوع است، افزود: این مدیریت به منظور صیانت از اراضی و وظیفه ذاتی آن و همچنین حفظ بستر تولید با متخلفان برخورد کرده و قلع و قمع بنا را انجام می‌دهد.

منگشتی اظهار داشت: ساخت و ساز‌هایی که امروز اعمال قانون شدند ۵ مورد به مساحت حدود ۱۲ هزار متر مربع است که در یک مورد آن ۳ هزار متر زمین زراعی به ۱۵ واحد ۲۰۰ متری تقسیم و پی کنی شده بود و با توجه به اینکه جهاد کشاورزی مخالف ساخت و ساز قانونی است، به منظور ساخت گلخانه، دامداری و فعالیت صنعتی در اراضی کشاورزی با حذف استعلامات زمان گیر در کوتاه‌ترین فرصت مجوز احداث گلخانه و. را صادر می‌کند.

رئیس اداره امور اراضی باغملک بیان کرد: شهروندان قبل از هرگونه خرید زمین از کاربری آن مطمئن شوند و همچنین بنگاه داران املاک غیر مجاز و مالکان زمین کشاورزی که به پلاک بندی و فروش غیر مجاز اراضی کشاورزی می‌کنند، معرفی نمایند.

انتهای پیام/گ

منبع: yjc
وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان