شما اینجا هستید
بین الملل » دبیرکل ناتو با «جو بایدن» در کاخ سفید دیدار و گفتگو میکند

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از رویترز، «جو بایدن»، روز پنجشنبه در کاخ سفید با «استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو دیدار خواهد کرد.

این خبر را «کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد و در این ارتباط گفت: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی او، روز پنجشنبه با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کاخ سفید دیدار خواهند کرد.»

استولتنبرگ روز چهارشنبه پس از دیدار با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، به خبرنگاران گفته بود که در روزهای آینده با مقامات ارشد سوئد، فنلاند و ترکیه در بروکسل جلسه‌ای تشکیل خواهد داد تا درباره مخالفت ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به این ائتلاف نظامی بحث و گفتگو کند. دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص گفت: «آنکارا به دلیل موقعیت جغرافیایی به ویژه اشراف بر دریای سیاه در جنگ در اوکراین متحد مهمی است. با مقامات ۳ کشور در بروکسل برای رسیدگی به نگرانی‌های ترکیه در مورد عضویت فنلاند و سوئد در ناتو دیدار خواهم کرد. ترکیه متحد مهمی است و می‌دانیم که بیش از هر کشور دیگری در ناتو متحمل حملات تروریستی بوده است.» وی در این ارتباط اضافه کرد: «ما حضور خود را در شرق کشورهای عضو ناتو (هم مرز با روسیه) را با پیش بینی هرگونه محاسبات اشتباه مسکو تقویت کرده ایم.»

با این حال اعلام نشده که دیدار و گفتگوی روز پنجشنبه دبیرکل ناتو و رئیس جمهور آمریکا حول چه موضوعات و یا محورهایی خواهد بود، اما به طور مشخصی انتظار می‌رود که اختلافات در ناتو بر سر عضویت فنلاند و سوئد یکی از مسائل مورد بحث در دیدار استولتنبرگ با بایدن در واشنگتن باشد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر ترکیه مخالف عضویت سوئد و فنلاند در پیمان نظامی ناتو است و علت این مخالفت را حمایت دو کشور یاد شده از برخی گروه‌های شبه نظامی مسلح در ترکیه اعلام کرده است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان