شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » خرید بیش از ۹۱ هزار تن گندم مازاد کشاورزان در کرمانشاه

ماشاالله ارویسی در گفتگو با خبرنگار زردیس اظهار کرد: با فعالیت بیش از ۱۵ مرکز خرید تاکنون بیش از ۳۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده و از ابتدای فصل برداشت گندم در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۹۱ هزار و ۵۳۸ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده است.

وی افزود: بیش از ۳۵ هزار و ۲۵ تن از گندم خریداری شده به صورت تضمینی و بیش از ۵۶ هزار و ۵۱۳ تن نیز به صورت توافقی تحویل مراکز خرید استان کرمانشاه شده که این مقدار خرید تضمینی گندم در حال حاضر توسط ۲ مرکز دولتی، هشت سیلوی بخش خصوصی و پنج مرکز مباشر تعاونی روستایی با نرخ مصوب اعلامی ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد کل مراکز خرید تضمینی در استان کرمانشاه ۶۱ مرکز شامل هفت مرکز دولتی، ۴۰ سیلوی بخش خصوصی و ۱۴ مرکز مباشرین تعاونی روستایی است و در حال حاضر در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، هرسین و اسلام آباد غرب، خرید تضمینی گندم توسط ۱۵ مرکز از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

ارویسی بیان کرد: در چند روز آینده نیز شاهد آغاز خرید تضمینی در سایر مناطق استان کرمانشاه خواهیم بود و در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان هم استانی نیز تمامی کشاورزانی که تا تاریخ هفتم خرداد ماه گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده‌اند ۱۰۰ درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران در مجموعه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و بانک کشاورزی تاکنون بیش از ۱۶۵ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان معادل ۴۳ درصد لیست‌های اعلامی به بانک از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان کرمانشاهی واریز شده است.

ارویسی با درخواست از کشاورزان کرمانشاهی، گفت: حتماً در زمان مراجعه به مراکز خرید تضمینی با در دست داشتن کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی فعال به نام خود از ثبت نام خود در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی نیز اطمینان حاصل کرده تا در پرداخت مطالبات ایشان خللی ایجاد نشود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان