شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور

به گزارش خبرنگار زردیس، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز که به همراه رئیس جمهور به کردستان سفر کرده است از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در شهرستان دیواندره بازدید کرد و بر تقویت فعالیت‌های گلخانه‌ای در استان کردستان تأکید کرد.

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های کشاورزی کردستان گفت: این گلخانه با تلاش یکی از کارآفرینان شهرستان دیواندره و همکاری یک شرکت هلندی در دست احداث است.

اسکندری ادامه داد: سایت گلخانه هیدروپونیک دیواندره در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در حال ساخت است.

وی افزود: تسهیلات اولیه گلخانه مذکور که از سال ۹۷ شروع شده ۴۱ میلیارد تومان بوده و برای تکمیل آن نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تکمیلی است که با تکمیل این گلخانه برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: نهضت احداث گلخانه در استان کردستان با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط آغاز شده است و ساخت این گلخانه نیز در این راستاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص وضعیت گلخانه‌های در حال ساخت در کردستان گفت: هم اکنون چهار گلخانه در شهرستان‌های بیجار، دیواندره، قروه و سقز با اشتغال زایی ۶۸۴ نفر در حال احداث بوده و در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان