شما اینجا هستید
هنر » برگزیدگان مسابقه عکاسی«هر دانش آموز یک محیط یار»در فارس تقدیر شدند

به گزارش خبرگزاری زردیس، معاون محیط زیست انسانی این اداره کل ضمن تقدیر از مسؤولان آموزش و پرورش و همراهی دانش آموزان، گفت: اصل ۵۰ قانون اساسی به موضوع محیط زیست پرداخته و حفاظت از آن را یک وظیفه عمومی دانست.

قاسم نهاوندی افزود: اکوسیستم موجود باید حفظ شود تا چرخه محیطی بصورت صحیح ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: تمامی افراد جامعه موظف به حراست از محیط زیست هستند و این نیازمند فرهنگ زیست محیطی و خارج شدن از شعار می‌باشد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و محیط زیست انجام شده است، می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ توجه به محیط زیست مؤثر باشد.

نهاوندی دانش آموزان برگزیده را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد: شما دانش آموزان سفیران محیط زیست هستید که می‌توانید در فرهنگ سازی صحیح، تأثیرگذار باشید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: دراین سند به راهکارهای مختلفی برای فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست اشاره شده است.

سیدکاظم حسینی گفت: شما، سفیران و نماینده دانش آموزان در جامعه بوده که اهمیت به محیط زیست را به نمایش گذاشته اید.

برگزیدگان مسابقه عکاسی«هر دانش آموز یک محیط یار»درفارس تقدیر شدند

این مسؤول اظهار داشت: کنفرانس‌های نظری مختلفی در سطح دنیا با موضوعات محیط زیست، طبیعت و حیات وحش برگزار می‌شود اما بایستی به مرحله اجرایی در آیند.

حسینی ضمن اشاره به آیات قران کریم تاکید کرد: علم و دانش به تنهایی راهگشا نخواهد بود بلکه باید با عمل همراه شود؛ به عبارتی عمل در کنار علم قرار بگیرد تا باعث رسیدن به هدف شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ابراز کرد: دستورات دینی مبنی بر حفظ و حراست از محیط زیست و حیات وحش وجود دارد که این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

حسینی با توجه به چالش‌های محیط زیستی گفت: حفظ و حراست از محیط زیست به عهده‌ی همه ی افراد جامعه می‌باشد؛ بنابراین باید تمامی اشخاص، محیط یار و محیط بان باشند.

وی ضمن اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی و تهدیدات محیط زیست افزود: همه درکنار هم باید به محیط زیست و حفاظت از آن توجه کنیم.

شفیعی، رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز با تقدیر از مسؤولان آموزش و پروش برای تشکیل این جلسه ابراز خرسندی کرد و گفت: در استان فارس حدود ۴۰۰ عکس به دبیرخانه این مسابقات فرستاده شد که پس از بررسی جمع سه نفره داوران، ۱۰ نفر به عنوان برگزیده مسابقات انتخاب شدند.

شفیعی خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده و با توجه به جمعیت ۹۰۰ هزار نفری دانش آموزان استان شاهد حضور چشمگیرتری از این عزیزان باشیم.

وی با اشاره به حدود ۷۰ هزار نفر فرهنگی سراسر استان در مقایسه با کارکنان حفاظت محیط زیست کشور با جمعیتی قریب به ۷۰۰۰ هزار نفر، افزود: با توجه به این جامعه آماری گسترده فرهنگیان در قیاس با کرکنان حفاظت محیط زیست سراسر کشور، یاری رساندن این قشر زحمت کش کمک شایانی به احیای محیط زیست و همچنین نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست خواهد کرد.

رئیس اداره سلامت وتندرستی اداره کل آموزش وپرورش فارس نیز دراین جلسه با اشاره به دانش آموزان مقام آور این مسابقه گفت: در دوره تحصیلی ابتدایی، دانش آموزان نیما ابراری پایه ششم از مدرسه‌ی فردوسی ناحیه ۴ شیراز، مقام اول و بنیامین حداد، پایه اول مدرسه شهید غلامحسین حسینی ناحیه ۴ شیراز و ریحانه خلیلی، پایه سوم مدرسه بقیه الله شهر صدرا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کرده و نازنین زهرا سپاسی پایه سوم مدرسه‌ی شاهد لاله‌ها از ناحیه‌ی یک، سوگند نصیری پایه پنجم از مدرسه فرشتگان ناحیه یک، علی شیبانی پایه چهارم از مدرسه معارف ناحیه دو و همچنین باران مرادی پایه سوم از مدرسه شهیدکاظمی سیوند به ترتیب در مقام‌های بعدی قرار گرفتند.

محمد علی زارع بیان داشت: در دوره تحصیلی متوسطه، دانش آموزان محمد عرفان شیبانی، پایه نهم از مدرسه‌ی توحید ناحیه دو، مقام اول و نرگس خدابخشی پایه یازدهم مدرسه شهید حسن زاده و ناهید سایه افکن پایه دوازدهم هنرستان کیمیا از ناحیه ۴ به ترتیب در مقام‌های دوم و سوم ایستادند.

در پایان این مراسم از دانش آموزان برتر این مسابقه با اهدای هدایا و لوح سپاس تقدیر شد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان