شما اینجا هستید
رسانه » لزوم توجه به سه موضوع تولید، رصد و پایش در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار زردیس، سردار سیدباقر سادات حسینی شامگاه چهارشنبه اولین گردهمایی سراسری فعالین فضای مجازی بسیج شهرستان لامرد با عنوان یاران منتظر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که تبیین، یک جهاد است، گفت: یکی از عرصه‌های تهاجم نظام سلطه عرصه جنگ نرم است که به فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و رسانه تقسیم می‌شود که مهم‌ترین آنها عرصه فضای مجازی است.

وی افزود: در این برهه از زمان می‌توان گفت که فضای مجازی در شرایط فعلی اصلی ترین عرصه مبارزه و چالش بین نیروهای انقلابی و نظام سلطه است.

او تصریح کرد: آنچه در این فضا حرف اول را می‌زند جنگ شناختی است که اگر بتوانیم در این جنگ بر دشمن غلبه پیداکنیم، به تعبیری می‌توان گفت فضای مجازی را برای خودمان کردیم.

معاون قرارگاه ثارالله تهران بزرگ به اهمیت فضای مجازی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت و جایگاه دارد و از سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای توفیقات در فضای مجازی می‌شود استفاده کرد.

وی اذعان کرد: فضای مجازی به تعبیر مقام معظم رهبری همانند رودخانه‌ای پر آب متلاطم است و اگر خوب زه کشی کنیم و اقدامات امنیتی را درست انجام دهیم فضای مجازی را به یک فرصت تبدیل کرده ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر نتوانیم از مقتضیات زمان و مکان و تخصص‌های لازم بهره برداری مناسبی کنیم یک تهدید محسوب می‌شود که عواقب آن دامن گیرمان خواهد شد.

سخنران گردهمایی فعالین فضای مجازی بسیج شهرستان لامرد گفت: برای اینکه بتوانیم در عرصه فضای مجازی اقدامات خوبی را انجام دهیم باید به سه اصل تولید، رصد و پایش توجه جدی داشت.

وی گفت‌: برای اینکه هر سه مکمل یکدیگر باشند ملزومات مهارت‌های خاص خود را می‌طلبد تا در فضای مجازی توفیق داشته باشیم. و این سه عرصه است که می‌توانیم در فضای مجازی نمره کسب کنند.

معاون قرارگاه ثارالله تهران بزرگ با اشاره به این مطلب که گردان‌های سایبری در فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم به خوبی وظیفه خود را انجام دهند، گفت: بحمدالله نظام اسلامی عرصه سخت را درنوردیده است که این را باقدرت در جهان به اثبات رسانده ایم که در عرضه سخت از مرزهای بازدارندگی عبور کرده ایم و نظام سلطه به خوبی می‌داند که ما در این عرصه به چه مقامی رسیده ایم.

سردار سادات حسینی افزود: در بحث رصد باید به یک خروجی خوبی که قابل پیشگیری باشد برسیم.

او گفت: باید با توجه به نیاز زمان و مقتضیات مربوطه تولیدهای اثربخش داشته باشیم تا خوب مقابله و تهاجم کنیم و از وضعیت پدافندی به وضعیت آفندی برسیم و کنش گر باشیم.

معاون قرارگاه ثارالله تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در بحث انتشار و عملیات اینکه چگونه بتوانیم عملیات خود را به خوبی انجام دهیم باید تلاش کرد.

سادات حسینی گفت: وقتی که رزمندگان ما عین السد پایگاه آمریکایی‌ها در منطقه را تبدیل به عین الجسد کردند متوجه قدرت ایران شدند.

وی با توجه فرمایشات رهبری که اگر یکی بزنید ده تا می‌خورید اظهار کرد: در عرصه اطلاعاتی، امنیتی و مواردی این چنینی دشمن ما به این نتیجه رسیده است که اگر انفجاری صورت بگیرد چندبرابر ضربه خواهد خورد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان