شما اینجا هستید
سلامت » ابتلای ۵۶۸ نفر به کرونا در خوزستان/ ۲ نفر فوت شدند

به گزارش خبرنگار زردیس، سید محمد علوی ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از ابتلای ۵۶۸ خوزستانی به کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: وضعیت کلی بیماری کرونا در خوزستان همچنان سیر افزایشی دارد به گونه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶۸ بیمار شناسایی شدند که نسبت به روز قبل، ۱۹۲ بیمار بیشتر بود.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد مبتلا ۵۱ بیمار بستری شدند که نسبت به روز قبل ۹ نفر افزایش داشته اظهار کرد: نسبت بیماران بستری به سرپایی همان روند مطلوب یک به ۱۱ را سپری کرد؛ تعداد بیماران سرپایی ۵۱۶ نفر بوده که نسبت به روز قبل ۱۸۲ بیمار افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در ادامه تعداد موارد فوتی کرونایی را در این مدت ۲ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به روز قبل یک نفر کاهش داشته است.

علوی از بستری بودن ۱۲۴ بیمار در بخش‌های عادی و ۵۸ نفر در بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌های خوزستان خبر داد و افزود: تعداد نمونه‌های انجام شده هم ۹۱۶ مورد بوده که در مجموع از متوسط کشوری بالاتر است.

وی همچنین تعداد واکسن‌های تزریق شده در استان خوزستان را پایین دانست و تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷ میلیون و ۳۸۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: پیش از این در استان به صورت روزانه ۷۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شد اما در ۲۴ ساعت گذشته، مردم استقبال خوبی از واکسن نکردند به طوری که برای نوبت اول ۲۴۷ دوز، نوبت دوم ۳۳۹ دوز، نوبت سوم ۱۴۸ دوز و نوبت چهارم ۳ هزار و ۱۹۳ دوز تزریق شد.

علوی تاکید کرد: از همه هم استانی‌ها تقاضا می‌شود هرچه سریع‌تر برای تکمیل روند واکسیناسیون خود اقدام کنند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان