شما اینجا هستید
بین الملل » کمک کاخ سفید به «نانسی پلوسی» برای سفر به تایوان

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از اسپوتنیک، «جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه گفت که کاخ سفید همچنان به «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان کمک خواهد کرد و تمام اطلاعات مورد نیاز را به او خواهد داد تا بهترین تصمیم را در سفر احتمالی خود به تایوان بگیرد.

براساس گزارش‌ها، پلوسی در حال برنامه ریزی سفری به تایوان در هفته‌های آینده است که این سفر ممکن است واکنش پکن را به دنبال داشته باشد.

کربی طی یک نشست خبری گفت: ما از نزدیک با او کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که او تمام زمینه‌ها، تمام اطلاعات، همه حقایقی را که برای گرفتن بهترین تصمیم در مورد سفرش نیاز دارد، در اختیار خواهد داشت.

پیش از این، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این سفر احتمالی گفته بود که پنتاگون در حال حاضر این سفر را ایده خوبی نمی‌داند. از سوی دیگر پلوسی به دلیل نگرانی‌های امنیتی در پاسخ به سوالی درباره سفر احتمالی به تایوان، از اظهار نظر درباره برنامه‌های سفر خودداری کرده است.

طی ۲۵ سال گذشته و پس از سفر «نیوت گینگریچ»، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در سال ۱۹۹۷، پلوسی بلندپایه‌ترین قانونگذار آمریکاست که قرار است به تایوان سفر کند.

چین نسبت به این سفر به شدت هشدار داده و چند ساعت پیش از این نیز تان کفی (Tan Kefei) سخنگوی وزارت دفاع چین با شرکت در یک نشست خبری هشدار داده بود که پکن به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان قطعاً واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت دفاع چین در سخنان خود همچنین تأکید کرد که پکن خواستار احترام آمریکا به اصل چین واحد و عدم حمایت از استقلال این جزیره است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان