شما اینجا هستید
جامعه » آغاز فعالیت دفاتر مشاوره و مددکاری رایگان در کلانتری‌های دزفول

به گزارش خبرنگار زردیس، سروان ایمان برزگر زاده پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال و مناسبت‌هایی نظیر نیمه شعبان و چهارشنبه پایان سال، اظهار کرد: از شهروندان درخواست داریم در این ایام که بازار به دلیل افزایش خریدهای نوروزی به شدت شلوغ است مراقب کیف پول و گوشی تلفن همراه خود باشند و با توجه به اینکه اکثر سارقان با ایجاد تنش و تنه زدن اقدام به سرقت می‌کنند در این زمینه هوشیار باشند.

وی ضمن هشدار به نوجوانان و جوانان در خصوص حوادث تلخ چهارشنبه سوری، گفت: ضرورت دارد خانواده‌ها در این ایام رفت و آمد فرزندان به ویژه نوجوانان را کنترل کنند و مانع ارتباط آنها با افراد ناباب و معلوم الحال شوند.

معاون فرهنگی- اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول از تشدید بازرسی از مغازه‌های فروش مواد محترقه و لوازم آتش بازی توسط پلیس اماکن و سایر یگان‌ها خبر داد و تصریح کرد: بازرسی از این اماکن در تمام فصول سال انجام می‌شود اما با توجه به ایام پایانی سال این بازرسی‌ها از یک ماه گذشته شدت یافته و کشفیاتی نیز صورت گرفته است.

سروان برزگر زاده با اشاره به افزایش نرخ ارز و دلار و در نتیجه افزایش قیمت مواد آتش زای شرکتی، ادامه داد: این امر باعث شده جوانان و نوجوانان به ساخت وسایل آتش زا و ترقه‌های دستی روی بیاورند که در این راستا از مدت‌ها قبل آسیب شناسی صورت گرفته و طرح کنترل در دست اجرا است.

وی از آغاز فعالیت دفاتر مشاوره و مددکاری رایگان در سطح تمام کلانتری‌های شهرستان دزفول خبر داد و گفت: تمام کلانتری‌های سطح شهرستان دارای دفاتر مددکاری و مشاوره به صورت رایگان شده‌اند. کارشناسان مستقر در این دفاتر دارای مدارک کارشناسی کلاسیک روانشناسی و آسیب شناسی بوده و عمدتاً خانم هستند، بنابراین شهروندان می‌توانند برای دریافت مشاوره در تمام زمینه‌ها اعم از مشکلات خانوادگی، زناشویی، اعتیاد و هر مشکلی که نیاز به روانکاوی و آسیب شناسی دارد به این دفاتر مراجعه کرده و مشاوره رایگان دریافت کنند.

سروان برزگر زاده با بیان اینکه تخصصی‌تر شدن فعالیت این دفاتر مشاوره و مددکاری در دستور کار است، تاکید کرد: افرادی که نیازمند دریافت خدمات مشاوره هستند می‌توانند صرفاً با همین هدف به کلانتری‌ها مراجعه کنند و این دفاتر کاملاً پذیرای مراجعان اعم از بانوان و آقایان هستند ضمن اینکه این دفاتر در حال حاضر صرفاً در کلانتری‌ها دایر بوده و پاسگاه‌ها شامل این امر نمی‌باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد از قفل فرمان و قفل پدال استفاده کنند و افزود: متأسفانه سارقان گستاخ شده و واهمه‌ای ندارند لذا ضرورت دارد رانندگان حتی برای انجام یک کار کوچک در خودروی خود را قفل کنند و حتی الامکان وسایل خود را در پارکینگ‌های دارای نگهبان قرار دهند.

معاون فرهنگی- اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول با تاکید بر اینکه مردم از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس همچون تاریخ تولد، تاریخ ازدواج و… برای کارت‌های بانکی خودداری کنند، ادامه داد: شهروندان در هنگام خرید حتی المقدور خودشان رمز کارتشان را وارد کنند و عکس کارت بانکی خود را به هیچ وجه در فضای مجازی برای فردی ارسال نکنند.

سروان برزگر زاده با بیان اینکه ضرورت دارد مغازه داران از دوربین مداربسته و قفل‌های جدید و پیشرفته استفاده کنند، گفت: مغازه داران و اصناف در ساعاتی که بازار خلوت است مغازه و محل کسب خود را تعطیل کنند، ضمن اینکه اگر در این ایام پایان سال کارهایی همچون چیدمان و تغییر دکور و یا کار خدماتی را به ساعات پایانی شب موکول کرده‌اند حین کار درب مغازه را قفل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی به صورت مستمر هشدارهای مختلف را در فضای مجازی انتشار می‌دهد و این امر تا پایان سال تداوم دارد، از اصحاب رسانه و خانواده‌ها درخواست کرد در این ایام بیش از پیش به هشدارها توجه کنند و از کنار آنها ساده نگذرند.

سروان برزگر زاده در پایان یادآور شد: فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول از ابتدای هفته جاری طرح نوروزی را با تمام توان و امکانات آغاز کرده و نیروها به صورت مستمر در سطح بازار و هسته مرکزی شهر حضور دارند تا ایام پایانی سال در امنیت و آرامش سپری شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان