شما اینجا هستید
دانش و فناوری » ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از الجزیره، مایکل کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا با اشاره به توانایی‌های ایران و رقابت‌های واشنگتن با روسیه و چین گفت: امروز بازدارندگی در مقابل ایران، مقابله با سازمان‌های افراطی خشن و رقابت راهبردی با روسیه و چین از اولویت‌های سنتکام است.

این فرمانده ارشد آمریکایی ضمن اشاره به توانمندی‌های نظامی ایران گفت فعالیت‌های تهران در منطقه افزایش یافته است و ایالات متحده برای مقابله کارآمدتر با تهدیدهای ایران، مواضعش را در منطقه تقویت می‌کند. او حاکمیت ایران را قوی‌ترین نیروی موشکی و پهپادی خاورمیانه معرفی کرد.

به گفته این فرمانده ارشد آمریکا در منطقه، ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه است و هزاران موشک بالستیک و کروز در اختیار دارد که بسیاری از این موشک‌ها می‌توانند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهند.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین ایران را بزرگ‌ترین و توانمندترین نیروی پهپادی منطقه معرفی کرد.

مایکل کوریلا در ادامه صحبت‌هایش به قابلیت‌های برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت ایران در حال حاضر بسیار سریع‌تر از دو سال پیش می‌تواند به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مجلس سنای آمریکا به وضعیت امنیتی در عراق و سوریه نیز اشاره کرد و گفت: «هرچند نیروهای داعش تا اندازه زیادی در این دو کشور ضعیف شده‌اند، اما همچنان توان عملیاتی خود در منطقه و حتی خارج از منطقه را حفظ کرده‌اند.»

فرمانده ارشد سنتکام به سیاست‌های چین در منطقه هم اشاره کرد و گفت چین به‌شدت در حال گسترش دامنه فعالیت‌های اطلاعاتی، نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود در منطقه است. به گفته رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، چین تصمیم گرفته است تا به‌عنوان یک رقیب حاضر شود.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، درباره روسیه نیز گفت که رفتار غیرحرفه‌ای نیروی هوایی روسیه بر فراز آسمان سوریه از اوایل ماه مارس افزایش «چشمگیری» یافته است.

مایکل اریک کوریلا، فرمانده سنتکام در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا با اشاره به این موضوع، جزئیات پرواز جنگنده‌های روسیه‌ای بر فراز پایگاه‌های ایالات متحده را برای قانونگذاران آمریکا بازگو کرد. اظهارات کوریلا دو روز پس از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در دریای سیاه صورت می‌گیرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان