شما اینجا هستید
متفرقه » ۱۰ نفر از زندانیان مرکز کردستان از زندان آزاد شدند

به گزارش خبرنگار زردیس، رئیس کل دادگستری کردستان عصر پنج شنبه در همایش نسیم مهر که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بنابر تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، باید از تمامی ظرفیت‌های آحاد مردم و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان در امور خیر استفاده شود.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی ضمن تسلیت ضایعه بزرگ عروج ملکوتی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، تصریح کرد: این شهید بزرگ با اقدامات ارزشمند در دوران حیات خویش، دو حق بزرگ بر گردن ملت ایران اسلامی گذاشت که حق اول بر گردن مسؤولان نظام است تا همانند آن شهید بهصورت جهادی به مردم خدمت رسانی کنند و حق دوم بر گردن مردم است تا با حضور پرشور پای صندوقهای رأی در انتخابات پیش رو، ضمن انتخاب بدل صالح آن شهید، ادامه دهنده راه و اقدامات وی باشند.

وی بیان کرد: در حوزه آموزه‌های دینی و اسلامی، احسان و نیکوکاری و خدمت به خلق بسیار مورد توجه قرار گرفته و بر اساس احادیث و روایات، خیرین و محسنین مورد عنایت ویژه خداوند متعال قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در مقوله مربوط به حمایت از زندانیان، دو نهاد انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه فعال هستند و خوشبختانه با حمایت‌های دستگاه قضائی و دستگاه اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی برای انجمن حمایت از زندانیان استان منابع مالی پایدار ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: بنابر تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه باید از تمامی ظرفیت‌های آحاد مردم و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان در امور خیر استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: دستگاه قضائی استان در چند سال اخیر در بحث اخذ رضایت از شکات پرونده‌ها و همچنین حوزه اعسار و تقسیط ورود جدی داشته است به نحوی که حقوق شکات نیز تضییع نشده و همچنین در این مدت سعی شده تا حتی‌الامکان قضات از صدور قرارهای بازداشت‌های موقت غیر ضروری اجتناب ورزند.

حجت الاسلام حسینی به بازدیدهای دوره‌ای و منظم مدیران قضائی و قضات از زندان‌های استان توسط مسؤولان قضائی اشاره داشت و اضافه کرد: در حال حاضر تمامی زندانیان استان در محل سکونت خود تحمل حبس می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در سفر اخیر مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه به استان، مدارک تمامی مشمولان عفو زندان‌های استان مورد رسیدگی قرار گرفت و همچنین مقرر شد تا هر دو ماه یکبار پایش کلی مشمولین عفو استان انجام گیرد و جهت تصمیم گیری مقتضی به مرکز ارسال شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از خیرین استان تجلیل شد و ۱۰ نفر از زندانیان مرکز استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

این مراسم با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، امام جمعه سنندج، معاون استاندار کردستان، مدیرکل زندان‌های استان، شهردار سنندج و تعدادی از مقامات اجرایی استان در سالن آمفی تئاتر اردوگاه امام علی (ع) ناحیه منفصل شهری «قار» سنندج برگزار شد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان