شما اینجا هستید
بین الملل » آمریکا ۱۲ پایگاه نظامی را به کره جنوبی باز می‌گرداند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

پس از ۱۲ سال مناقشه، ارتش آمریکا روز جمعه موافقت کرد دوازده پایگاه خود، از جمله تعدادی در مرکز سئول را، به کره جنوبی بازگرداند. آمریکا ۱۲ پایگاه نظامی را به کره جنوبی باز می‌گرداند.

نیرو‌های آمریکایی پس از جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی، در کره جنوبی مستقر بودند و در سال‌های اخیر این دو متحد بر سر هزینه حضور ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در پایگاه‌های مختلف در کره جنوبی دچار مناقشه شدند و این در حالی است که بسیاری افراد موضوع تهدید‌های فزاینده از سوی کره شمالی را مطرح می‌کنند.

این ۱۲ پایگاه از جمله ۸۰ پایگاهی هستند که نیرو‌های آمریکایی مستقر در کره، در سال ۲۰۰۲ میلادی موافقت کردند که آن‌ها را برای تجدید توسعه در اختیار کره جنوبی قرار دهند، اما به علت مناقشه پیش آمده بر سر مسئله هزینه‌ها این طرح‎ به تاخیر افتاد.

نهاد‌های مرتبط با دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کردند دو طرف توافق برای طرح استقرار این ۱۲ پایگاه را نهایی کرده اند و این در حالی است که بحث بر سر هزینه‌ها ادامه داشته است.

چوی چانگ وون معاون وزیر هماهنگی سیاسی کره جنوبی نیز گفت ما با در نظر گرفتن مسائل اجتماعی و اقتصادی در جوامع که علت آن، تاخیر و درخواست آن‌ها برای بازگشت سریع بوده است، به توافقی جامع دست پیدا کردیم.

ساکنان برخی مناطق که در این سال‌ها معترض بوده و خواهان بازگرداندن این پایگاه‌ها به کره جنوبی بودند، معتقدند پایگاه‌های آمریکا موجب توقف طرح‌های توسعه و کاهش ارزش املاک شده است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان