شما اینجا هستید
مدرسه ، حوزه و دانشگاه » اجرای طرح احوال پرسی با دانشجویان در آغاز سال تحصیلی

به گزارش خبرنگار زردیس، دکتر مجید صفاری نیا مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از ابلاغ سیاست‌های مراکز مشاوره برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: سیاست‌های مراکز مشاوره از ده روز قبل در پنج صفحه و در سه حوزه حمایت طلبی، سواد سلامت و مداخله به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، در واقع این سیاست‌ها نتایج خروجی تمامی سمپوزیوم‌هایی است که از ابتدای سال برگزار شده بود.

وی ادامه داد: سمپوزیوم بازگشایی دانشگاه‌ها نیز با حضور و سخنرانی کلیدی جمعی از همکاران مرکز بهداشت و درمان در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد؛ ما در خلال این سمپوزیوم، پژوهشی انجام دادیم که شامل پرسشنامه‌ای با حدود ۵۵ سوال بود و نوزده هزار پاسخ دهنده داشت. بر اساس این پژوهش، ۳۰ درصد دانشجویان ما عزیزان خودشان را از دست داده‌اند و بنابراین ما احتمالاً در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها با پدیده سوگ مواجه خواهیم بود که این کار ما را دو چندان خواهد کرد. و دیگر اینکه تقریباً ۵۰ درصد دانشجویان به خصوص دانشجویان فنی نسبت به علوم انسانی، تمایل دارند که دانشگاه‌ها باز شود.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم همچنین بر اجرای طرح احوال پرسی دانشجویان در آغاز سال تحصیلی توسط مراکز مشاوره تاکید کرد و افزود: همچنین دستور العمل پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس که بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت تهیه و تدوین شده است به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

براساس این گزارش، طرح احوال پرسی دانشجویان از زمان آغاز پاندمی کرونا، و با توجه به استمرار فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها به صورت مجازی به منظور تعامل مؤثر، پویا و ارتباط بیشتر دانشگاه با دانشجویان توسط متخصصان و کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه‌ها در قالب یک برنامه ساختاریافته و هدفمند از طریق تماس تلفنی با دانشجویان در آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان