شما اینجا هستید
سلامت » موردی از ابتلا به سرخک در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است

علی احمدی در گفتگو با خبرنگار زردیس با بیان اینکه تا کنون ۱۶۷ نفر مبتلا به سرخک در کشور شناسایی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر موردی از ابتلاء به این بیماری در چهارمحال و بختیاری شناسایی نشده است.

وی با بیان اینکه در صورت ثبت تنها یک مورد ابتلاء به سرخک در استان این بیماری تبدیل به اپیدمی خواهد شد، عنوان کرد: واکسن «سرخک»، «سرخچه» و «اوریون» به صورت ترکیبی است که در ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی به افراد تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: پوشش نوبت اول و دوم واکسن «ام ام آر» در چهارمحال و بختیاری بالای ۹۹ درصد است.

احمدی با اشاره به اینکه درصد واکسیناسیون این بیماری در استان بالا است، گفت: هر فردی که تا کنون واکسن «ام ام آر» را دریافت نکرده است باید هرچه سریع‌تر اقدام به تزریق این واکسن کند.

وی با بیان اینکه والدین نباید به دلیل شیوع کرونا تزریق واکسن فرزندان خود را به تأخیر بیاندازند، افزود: راه انتقال این ویروس از طریق تنفس و قطره‌های تنفسی می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سرفه خشک، تب، آبریزش بینی، بثوارت پورستی، گلودرد و التهاب چشم را از علائم سرخک دانست و مطرح کرد: این علائم ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس در فرد بیمار ظاهر می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان