شما اینجا هستید
وردپرس » حذف ذخیره خودکار پیش نویس در پست وردپرس

خیلی هاتون موقع پست نوشتن دیدید که وردپرس به طور خودکار پیش نویس ذخیره میکنه این یک امکان عالی هست اما برای ویرایش دفعات بعد نیز این پیش نویس ها را ذخیره میکند که در بلند مدت حجم دیتابیس شما را اشغال میکند.
برای حذف ذخیره خودکار پیش نویس های پست وردپرس ابتدا فایل wp-confing.php رو باز کنید کد زیر رو پیدا کنید

/** Sets up WordPress vars and included files. */

و سپس کد زیر رو در زیر این خط قرار بدید.

define('AUTOSAVE_INTERVAL', 300 ); // seconds
define('WP_POST_REVISIONS', false );
require_once(ABSPATH . 'wp-settings.php');

عدد  نشان دهنده این است که بعد از گذشت  ثانیه این پیش نویس ذخیره میشود .. بسته به نوع دیتابیس و هاست و سرعت آن ها میتوانید این عدد را کم یا زیاد کنید.

میتوانید عدد 86400 را قرار دهید و از آنجایی که نوشتن یک پست کمتر از 24 ساعت می شود ، بدین ترتیب ذخیره خودکار را نیز غیرفعال کرده ایم.
وردپرس زمانی که فراخوانی داده ها از پایگاه داده را انجام می‌دهد ، رونوشت پست ها را نادیده می‌گیرد. در واقع فقط رونوشتی که در صفحه ویرایش پست یا صفحه نمایش داده می‌شود مورد توجه خواهد بود، و زمانی که شما در حال بررسی رونوشت های وردپرس باشید آن ها هم بررسی می‌شوند.
وردپرس به شما اجازه می‌دهد تعداد رونوشت هایی که می‌خواهید برای هر مقاله نگه داری شود را مشخص کنید. برای محدود کردن تعداد رونوشت ها کافی است این قطعه کد را به فایل wp-config.php سایت خود اضافه کنید:

define( ‘WP_POST_REVISIONS’, 10 );

فراموش نکنید که عدد 10 را با تعداد رونوشت های مورد نظر خود جایگزین کنید.
علاوه بر این می‌توانید رونوشت های قدیمی تر خود را در صورتی که اطمینان دارید از آن ها استفاده نخواهید کرد حذف کنید.
پیش از انجام این کار ، حتما یک نسخه پشتیبان از سایت وردپرسی خود تهیه کنید که در صورتی که خللی در آن ایجاد شد بتوانید آن را بازیابی کنید.
سپس برای انجام دادن این کار لازم دارید افزونه Wp-Optimize را نصب کنید.
پس از نصب و فعال سازی افزونه، به صفحه Wp-Optimize-> Database بروید، و تیک مربوط به گزینه “clean all post revisions” را بزنید.سپس دکمه “Run Optimization” را بزنید. شما می‌توانید پس از حذف رونوشت های وردپرس خود افزونه را حذف کنید.
توجه کنید: حذف رونوشت پست ها ، باعث نخواهد شد که وردپرس در ادامه رونوشت پست های شما را ذخیره نکند مگر اینکه از کد اول استفاده کرده باشید.
با تشکر

آموزش حذف رونوشت ها در مطالب وردپرس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان