شما اینجا هستید
جامعه » بهره برداری از ۸ هزار واحد مسکن روستایی سیل‌زدگان استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های زردیس از همدان، امروز آیین بهره برداری از هشت هزار مسکن جدید روستایی برای سیل‌زدگان پارسال تاکنون در استان  با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره برداری رسید.

حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در آیین بهره برداری از این واحدهای مسکونی در روستای ( رباط شورین)گفت: در مجموع ۱۰ هزار واحد برای سیل زدگان همدان با اعتبار یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره)، کمک بلاعوض دولت و آورده متقاضی ساخته شده است.

او ادامه داد: از این تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل سال گذشته، هشت هزار واحد از تسهیلات بازسازی و تعداد ۲ هزار واحد از تسهیلات تعمیر و بهسازی بهره مند شدند.

او ادامه داد:  برای اساخت  این ۱۰ هزار واحد از تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض و سیمان رایگان هدیه رهبر معظم انقلاب استفاده شده است و این طرح به شکل  متمرکز در روستای شورین در استان همدان افتتاح شد.

ظفری با اشاره به اینکه  خسارت ۹ هزار واحد احداثی، ۶ هزار واحد تعمیری و چهار هزار واحد معیشتی در سطح استان با حضور بازرسان ارزیابی شده است اظهار داشت: در مجموع ۱۸ هزار و ۸۷۶ واحد در قالب احداثی، تعمیری و معیشت در خسارت سیلاب مورد ارزیابی قرار گرفت که در مرحله نخست ۳۵۵ میلیارد تومان، مرحله دوم ۳۶۵ میلیارد تومان و در مجموع ۷۱۷ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای این واحدها مصوب و به استان همدان ابلاغ شده است.

محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور هم  با اشاره به اینکه در استان همدلی خوبی وجود دارد بیان کرد: خوشبختانه رابطه بسیار صمیمانه در بین سازمان برنامه بودجه و کمیسیون برنامه بودجه حاکی از اتصال دو قوه است که امیدواریم که با همکاری هم در راستای تحقق اهداف نظام گام برداریم و آن خدمت صادقانه به مردم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه باید خوشحال باشیم آیین افتتاح ۸ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی و نوسازی شده است اظهار کرد: دولت موفق شده ۸ هزار واحد مسکونی را بعد از سیل افتتاح کند و این برکات جمهوری است.

حمید رضا حاجی بابایی ابراز داشت: برنامه ریزی خوبی در استان انجام می‌شود و حاشیه‌ای نداریم و به همین دلیل برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

شاهرخی، استاندار همدان  نیز در این مراسم با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید به مسکن آسیب دیدگان دارد و امروز شاهد این توجه هستیم ، گفت: همدان دومین استان کشور با بیشترین بارش های سیلابی پارسال بود،که  با مدیریت خوب مسئولان مسکن های آسیب دیده به سرعت بازسازی و یا ساخت مجدد شدند.

انتهای پیام/ج

منبع: yjc
وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان