شما اینجا هستید
بین الملل » خانواده‌های جانباختگان کرونایی در انگلیس از دولت کشورشان شکایت می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل زردیس به نقل از گاردین، به دنبال افزایش چشمگیر قربانیان ویروس کرونا در کشور انگلیس دیده‌بان حقوق بشر در این کشور از تصمیم خانواده‌های افراد جان‌باخته از این ویروس که در مراکز مراقبتی نگهداری می‌شدند، برای شکایت از مدیر بهداشت کشورشان خبر داد.

«کتی گاردنر» یکی از افراد مُصمم به این شکوائیه است که پدرش «مایکل گیبسون» که در یکی از مراکز مراقبت و نگهداری از بیماران و معلولان در انگلیس بستری بود، را به علت ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده است.

به نوشته این وبگاه خبری اکنون گاردنر شکایتی علیه «مت هنکوک» وزیر بهداشت و درمان انگلیس و سیاست‌های او برای مهار ویروس کرونا تنظیم کرده است. او مطمئن است که  این وزیر سیاست‌های نادرستی اتخاذ کرده و به همین دلیل نتوانسته است مانع همه‌گیری کرونا شود. به اعتقاد گاردنر، این مقام انگلیسی وسایل حفاظتی لازم را در اختیار مراکز مراقبت از سالمندان و بیماران قرار نداده است.

همچنین این خبرگزاری با بیان آنکه انگلیس بیشترین آمار جانباختگان کرونایی در اروپا را دارد، نوشته است: «تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از ساکنان و کارکنان خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری از افراد بیمار و معلول در انگلیس، با ابتلا‌ی قطعی یا احتمالی به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.»

اکنون کمیسیون دیده‌بان حقوق بشر ساکن در کشور انگلیس به نقل از گروهی از خانواده‌های قربانیان کرونایی این کشور نوشته که قرار است از مدیر بهداشت کشورشان شکایت کنند. به نوشته گاردین این گروه خواستار عدالت بوده و درخواستی برای ملاقات با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، را ارائه کرده‌اند تا با او درباره شمار فزاینده جانباختگان کرونایی در مراکز مراقبتی انگلیس صحبت کنند. البته نخست‌وزیر انگلیس تاکنون با آنان ملاقاتی نداشته است.

کمیسیون برابری و حقوق بشر انگلیس در همین راستا اعلام کرده درخواست این خانواده‌ها مهم است و دغدغه‌هایی درباره حقوق ساکنان و شاغلان در مراکز مراقبتی را مطرح می‌کند. از همین رو این نهاد دولتی از شکایت آن‌ها علیه دولت انگلیس حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: yjc
وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان