شما اینجا هستید
خلاقیت و وبگردی » طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی تنوری با طعم سیر

به گزارش گروه وبگردی زردیس، برای عاشقان سیب‌زمینی که دغدغه آماده کردن غذا‌های سالم را دارند، سیب زمینی سرخ کرده گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد. سیب‌زمینی‌های ترد و خوشمزه‌ای که در روغن داغ پخته می‌شوند، با هر سلیقه‌ای جور درمی‌آیند، اما وقتی پای سلامت و کاهش چربی غذا‌ها به میان می‌آید، ماجرا شکل دیگری پیدا می‌کند. حالا که شما هم به درستی پس باید به فکر گزینه بهتری باشید. سیب زمینی اسپایسی تنوری با طعم سیر، همان گزینه منتخب است.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی اسپایسی تنوری با سیر

سیب زمینی متوسط چهار عدد
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
سیر کوچک یک بوته
سماق دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
آب به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی تنوری با طعم سیر

فرانسوی‌ها عاشق سیب‌زمینی‌های طعم‌دار شده با سیر هستند، اما اگر غذا‌های تند را دوست دارید هم می‌توانید سیب‌زمینی تنوری‌تان را علاوه بر سیر با فلفل تهیه کنید. فر را از قبل در دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. در همین فاصله سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و نیمی از آن‌ها را به شکل خلال‌های درشت خرد کنید. خلال‌های سیب زمینی با نمک و روغن زیتون طعم‌دار کنید و داخل فر به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه تنوری کنید. هر ده دقیقه یک‌بار آن‌ها را هم بزنید تا همه سطوح‌شان تنوری شوند.

بقیه سیب زمینی‌ها را مکعبی خرد کنید و در آب جوش و نمک و فلفل بپزید. تا حدی که کاملا نرم شوند و بتوانید با چنگال آن‌ها را له کنید و به شکل خمیر در آورید.

سیر را داخل غذاساز بریزید و دو قاشق غذاخوری سیب زمینی پوره شده و دو قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید و بگذارید کاملا خرد و ترکیب شوند. این مخلوط زیاد خامه‌ای نیست، ولی شکل سس به خود می‌گیرد.

وقتی سیب زمینی‌ها کاملا برشته شدند، آن‌ها را از فر خارج کنید و سماق و فلفل روی آن‌ها بپاشید. سیب زمینی اسپایسی تنوری را همراه با سس سیر و سس کچاپ اسپایسی برای سرو آماده کنید.

چند نکته

برای سس سیر لازم نیست حتما از غذاساز استفاده کنید. می‌توانید سیر‌ها را با رنده ریز، رنده کنید و بعد با پوره سیب زمینی مخلوط کنید.
اگر دوست داشته باشید می‌توانید سماق را حذف کنید یا میزان فلفل آن کم کنید. همه این موارد سلیقه‌ای است.
می‌توانید سیب‌زمینی اسپایسی تنوری را با همان طعم‌دهنده‌ها، ولی به شکل درسته و تکه نشده هم در فر آماده کنید.

منبع: دونفره

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان