شما اینجا هستید
تاریخ » مرمت حمام تاریخی سرایان

به گزارش گروه استان های زردیس از بیرجند، عرب مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان گفت: عملیات مرمت حمام تاریخی سرایان که بسیار مورد توجه مردم این شهر و شهر‌ها و روستا های اطراف است، از خرداد ۹۶ و در شرایطی که اعتبار مورد نیاز تامین نشده بود با مساعدت اداره کل میراث فرهنگی استان، آغاز شده بود.

او افزود: مرمت حمام تاریخی شهر سرایان با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان در مدت ۳ سال انجام شد.

عرب بیان کرد: این حمام تاریخی علاوه بر امکانات حمام سنتی با تلفیق تکنولوژی‌ های نوین دارای بوفه، نمازخانه، حمام ترکی، خزینه (جکوزی) است.

 

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان تصریح کرد: جمع آوری طاق ‌ها و پوشش سقف در قسمت‌های آسیب دیده و اجرای مجدد، ساخت سرویس بهداشتی، اصلاح سیستم فاضلاب، بازسازی دوش متناسب با معماری سنتی، اجرای گرمایش از کف، لوله کشی تاسیسات آبی، اجرای سنگ فرش کف و دیواره ‌ها تا ارتفاع یک متر، مرمت سر در ورودی و بازسازی کامل ورودی حمام کوچک از جمله اقدامات مرمتی صورت گرفته در این بنای تاریخی است.

او گفت: آجر فرش کف رختکن و ورودی ها، تکمیل فضای حمام ترکی، احیاء خزینه با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، اصلاح سیستم تامین انرژی از نفت گاز و سفید به گاز شهری، نصب تجهیزات موتورخانه اعم از منابع ذخیره آب، پمپ ها، اجرای سیستم برق از دیگر اقدامات مرمتی انجام شده در این بنای تاریخی است.

حمام قدیمی سرایان شامل مسجد، کاروانسرا، آب انبار، حمام و بازار قدیمی با شماره ۸۷۳۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ی

منبع: yjc
وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان