شما اینجا هستید
جامعه » خسارت سیل به واحدهای مسکونی خراسان جنوبی جبران می‌شود

به گزارش گروه استان های زردیس از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی  گفت: سیل اخیر (هفته اول شهریور امسال) به ۹۳ روستا در بخش مرکزی بیرجند و بخش‌هایی از شهرستان‌های خوسف، سربیشه و قاینات، خسارت‌هایی وارد کرد.

او افزود: با حضور به موقع فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، خسارت‌های وارده برآورد شده است.

معتمدیان از اقدام خوب استان در برخورداری واحد‌های مسکونی روستایی از بیمه حوادث گفت واظهار کرد: امسال در اقدامی بی‌نظیر همه ۸۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی روستایی استان از بیمه رایگان برخوردار شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با استفاده از همین بیمه، خسارت‌های وارده به واحد‌های مسکونی تا سقف ۳۰ میلیون تومان جبران و خسارت‌های وارده به زیرساخت‌ها نیز به زودی رفع می‌شود.

متقاضیان گاز مایع در سامانه ثبت‌نام کنند

معتمدیان درخصوص مشکل پیش آمده در توزیع گاز مایع هم گفت: بخش عمده‌ای از مشکلاتی که طی سال‌های گذشته در این زمینه در کل کشور رخ می‌داد، به علت نبود آمار و اطلاعات درست بود لذا دولت برای ساماندهی این امر، طرح الکترونیکی فرآورده‌های نفتی را آغاز کرد.

 

به گفته او این طرح در مراحل اول و دوم برای نفت سفید و نفت گاز بوده و الان در مرحله سوم، موضوع گاز مایع را در دستور کار دارد.

معتمدیان گفت: براساس اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، همه افرادی که در مناطق فاقد شبکه گاز سکونت دارند یا صنوفی که به گاز مایع احتیاج دارند، می‌بایست تا اول شهریور در سامانه تجارت آسان ثبت‌نام می‌کردند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: از مجموع ۳۹ هزار نفر جامعه هدف ما در بحث نیاز به گاز مایع، حدود ۲۵ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند لذا از همه آن‌هایی که به گاز مایع نیاز دارند درخواست می‌شود به جهت ساماندهی شرایط به این سامانه مراجعه و ثبت‌نام کنند.

او با تاکید بر اینکه ما در استان برای تامین گاز مایع جامعه هدف مشکلی نداریم متذکر شد: بخش عمده‌ای از مشکلات موجود، مربوط به رانندگانی است که نسبت به گازسوز کردن خودرو‌های خود به شیوه غیراستاندارد و ناایمن اقدام کرده‌اند و به جهت تامین گاز LPG به این کپسول‌ها نیاز دارند.

معتمدیان گفت: طبق ابلاغیه دولت به شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی استان‌ها، همه خودرو‌های عمومی اعم از تاکسی‌ها و وانت‌بارها، در یک هفته به صورت رایگان گازسوز و از امکانات استاندارد برخورداری از گاز CNG بهره‌مند می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی از دستور اکید خود به فرمانداران و مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت و بیان کرد: با وجود تعیین سهمیه به میزان چهار کپسول برای هر خانوار، به فرمانداران تکلیف شده در صورت نیاز خانواده‌ها در مناطق شهری و روستا‌هایی که به شبکه گاز متصل نیستند، سهمیه بیشتری توزیع شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، مکلف به تامین این نیاز است.

انتهای پیام / ط ا

منبع: yjc
وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان