شما اینجا هستید
جامعه » اسناد و مدارک دفاع مقدس منتشر می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در برنامه گفتگوی 18:30 زردیس با بیان این که بنیاد مسئولیت سیاستگذاری ، هدایت و هماهنگی در برنامه های دفاع مقدس را دارد گفت: به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌ریزی برای این امر را از سوم خردادماه آغاز کرده‌ایم و مجموع برنامه‌هایی که در کل کشور در این راستا اجرا خواهد شد، ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه خواهد بود.

سردار کارگر با اشاره به تشکیل ۵۰۵ ستاد در کشور افزود: اغلب ویژه‌برنامه‌های این مناسبت، از ۳۱ شهریورماه آغاز و طی ۴۷ هفته تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

او گفت: در نخستین روز هفته دفاع مقدس، به علت شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رژه نیرو‌های مسلح اجرا نخواهد شد و به جای آن از یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت تجلیل خواهد شد که به صورت تصویری در محضر مقام معظم رهبری خواهیم بود.

رئیس بنیاد حفظ آثاز و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: از برنامه‌های دیگر این هفته، افتتاح هشت موزه در هشت استان کشور با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است. همچنین نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نمایشگاه‌های استانی از دوم مهرماه در استان‌های کشور برپا خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به رونمایی 68 کلان‌پروژه دفاع مقدس گفت: این کلان‌پروژه‌ها را می‌توان جعبه سیاه جنگ به شمار آورد که همه مسائل جنگ را شامل می‌‎شود و در واقع یک کار پژوهشی و مطالعاتی است. همچنین، ۱۴ پروژه دیگر در این راستا تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

کارگر در ادامه از رونمایی کتاب‌های ویژه دفاع مقدس خبر داد و افزود: با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه افزایش ۱۰۰ درصدی تولید محصولات فرهنگی از جمله کتاب، در این زمینه تلاش کردیم تا تولید کتاب‌های دفاع مقدس را افزایش دهیم از این رو سهم کتاب‌های دفاع مقدس از مجموع عناوین چاپ شده از سه و نیم درصد در سال ۹۴ به ۱۹ درصد در سال ۹۸ رسیده است.

سردار کارگر گفت: ۱۸ ستاد در بنیاد حفظ آثار و ۲۸ ستاد در وزارتخانه ها، ۳۱ ستاد استانی، ۴۰۰ ستاد شهرستانی و ۲۸ کمیته تخصصی در حوزه برنامه‌های دفاع مقدس فعالیت می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین با اشاره به برنامه‌های استان‌های کشور گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ۳۱ استان پیش بینی شده است و در مجموع دو هزار و ۹۱۸ برنامه تصویب و اجرا می‌شود. همچنین در سازمان صدا و سیما نیز مجموعا ۲۱ هزار و ۸۱۳ عنوان برنامه برگزار می‌شود.

سردار کارگر دفاع مقدس را می شناسند و با دفاع مقدس هستند گفت: دفاع مقدس را باید به زبان امروزی عرضه کنیم، حقیقت دفاع مقدس را باید به مردم بگوییم بدون تحریف و غلو و با زبان هنر تا جوانان بپذیرند.

او گفت: دفاع مقدس آینه ای است که همه ارزش ها و خوبی های دفاع مقدس و خباثت های دشمن را می توان در آن دید.

مشروح مصاحبه سردار کارگر با زردیس: 

در حال آپلود…

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان