شما اینجا هستید
سلامت » فوت ۲۰۷ بیمار دیگر کووید ۱۹ در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

دکتر سیما سادات لاری گفت:به این ترتیب تعداد کل مبتلایان ایرانی کرونا به ۴۵۳ هزار و ۶۳۷ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴۷ فرد مبتلا به کرونا بستری شدند.

وی همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۷ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند و مجموع قربانیان کرونا در کشوربه ۲۵ هزار و ۹۸۶ تن رسید.

خانم لاری افزود:۴۰۷۹ نفر از مبتلایان به کرونا در کشور نیز حالشان کاملاً وخیم است و در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت در عین حال گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۷۸ هزار و ۷۲۷ نفر از هموطنان مبتلا بهبود یافته اند.

فوت ۲۰۷ بیمار دیگر کووید ۱۹ در کشور

وی افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار هستند.

بیماری زمینه‌ای سبب تشدید علائم کرونا می‌شود

معاون وزیر بهداشت گفت: وجود بیماری‌های زمینه‌ای سبب تشدید علائم بیماری کووید ۱۹ در مبتلایان می‌شود و حدود ۵۰ درصد بستری شدگان کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور حداقل یک بیماری مزمن دارند.

وی افزود: تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در این گروه از بیماران بیشتر از سایر افراد است و این گروه در معرض خطر بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری قرار دارند. در میان مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را در کشور دارند.

مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند

دکتر لاری اضافه کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در کشور، رعایت جدی‌تر و دقیق‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی توسط افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و به خصوص افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: امروز ۲۹ سپتامبر و ۸ مهر مصادف با روز جهانی قلب است. روز جهانی قلب، فرصت مغتنمی برای ایجاد حساسیت و آگاهی بیشتر به منظور اصلاح شیوه‌های نامناسب زندگی و تشویق به در پیش گرفتن روش زندگی سالم‌تر است تا از این طریق از خطر بیماری‌های قلبی و عروقی تا حد امکان کاسته شود.

قلب سالم حاصل الگوی صحیح زندگی است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم به منظور تحقق شعار امسال روز جهانی قلب با عنوان «با تمام وجود از سلامت قلب خود مراقبت کنید»، با رعایت توصیه‌های بهداشتی قلب سالم مانند کاهش مصرف نمک، انجام ورزش و فعالیت بدنی بیشتر، کاهش مصرف دخانیات، کاهش مصرف غذا‌های آماده (فست فود)، کنترل وزن، کاهش استرس و تمرکز بر روند درمان بیماری‌های قلبی، در جهت داشتن قلبی سالم‌تر قدم برداریم و فراموش نکنیم که داشتن قلب سالم حاصل انتخاب‌های صحیح و سالم در الگوی زندگی روزمره است.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان