شما اینجا هستید
جامعه » اربعین امسال اعزام زائر نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

حسین ذوالفقاری دز گفتگو با ۱۸:۳۰ گفت: در تماس‌ها و دیدار‌هایی که سفیر کشورمان با مقامات عالی عراق داشتند مشخص شد که عراق قادر به پذیرفتن هیچ یک از زائران اربعین ایرانی نیست.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: وزارت بهداشت عراق هم با همین پیام اعلام کرد که بعلت رعایت نکات بهداشتی هیچگونه راهپیمایی برپا نخواهد شد.

دکتر حسین ذوالفقاری گفت: با اعلام مواضع دولت عراق و ستاد ملی کرونا درباره عدم حضور زائران، تکلیف این ستاد هم مشخص شد و بطور رسمی اعلام کردیم همه مرز‌های مشترک ایران با عراق بسته است.

او درباره صحت خبر”اعزام ۲۵۰۰ زائر” به عراق افزود: این خبر صحت دارد. دو روز پیش مطلع شدیم مقامات عراق گفته اند که می‌توانند ۲۵۰۰ نفر از زائران ایرانی را بپذیرند.

ذوالفقاری گفت: قرار است وزارت کشورِ عراق، نتیجه نهایی این تصمیم را به ستاد اربعین اعلام کند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره تغییر نظر مقامات عراق گفت: متوجه شدیم دولت عراق تحت فشار برخی افراد قرار گرفته است و دیر هنگام اعلام کرد می تواند ۲۵۰۰ را بصورت مسافران پروازی بپذیرد.

او گفت: اعزام این تعداد ممکن نیست. ۲۵۰ موکبدار ایرانی داریم که می بایست یکماه قبل از اربعین در عراق مستقر شوند و بطور عملی این تصمیم عراق قابل اجرا نیست.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: با توجه به شرایط بهداشت وزارت بهداشت کشورمان هم نمی تواند مسئولیت زائران را به عهده بگیرد. بر اساس دوری راه، ارتباط نزدیک، خوابگاههای موقت و برخی مسائل دیگر به صلاح نیست زائران اربعین اقدام به مسافرت کنند.

او گفت: آنچه که دولت عراق و شخص نخست وزیر عراق در دو مرحله اعلام کرد که نمی تواند زائر پذیر باشد.

ذوالفقاری گفت: پرواز العراقیه همچنان پرواز به کشور ما را خواهد داشت.

او بر اساس تصمیم رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: امسال هیچگونه مراسم راهپیمایی و تجمع اربعین نداریم. چنانچه زیارت اربعین هم برگزار شود با حفظ پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار می شود. موکبداران هم می توانند

نذورات مردم را بصورت خشک و بیرون بر توزیع کنند.
او از برگزاری ۲۰ همایش ملی و مذهبی مجازی درباره اربعین خبر داد و گفت: زائران حسینی می‌توانند بصورت مجازی در اپلیکیشن اربعین شرکت کنند.
برگزاری مراسم اربعین تهران هم در روز پنج شنبه براساس شرایط کرونانی اعلام می‌شود.
وی از بازگشت ۲۳۰ زائری که قصد سفر به عراق را داشتند خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با مقامات عراقی و حفظ حرمت زوار اربعین عودت داده شدگان با احترام بازگشتند و تحویل مراکز قضایی عراق داده نشده اند.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان