شما اینجا هستید
سیاست » درباره شرایط فعلی کشور بی تفاوت نیستیم

آقای محمود واعظی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: با شرایط سختی که کشور با آن روبروست و شامل مسائل تحریم حداکثری و فشار حداکثری بر اقتصاد کشور است و نیز مسائل کرونا که با نوسانات قیمت کالا‌ها روبرو هستیم و اینکه این افزایش قیمت‌ها بخشی هم به ارز بر می‌گردد من نیز با این موضوع هم عقیده هستم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دولت و مسئولان درباره شرایط فعلی بی تفاوت هستند افزود: این موضوع اصلا درست نیست و شخص آقای رئیس جمهور و دیگر اعضای دولت دغدغه‌های مردم را به شکل جدی دنبال می‌کنند به طوری که رئیس جمهور در هفته قیمت ۱۰۰ قلم کالا را مورد بررسی قرار می‌دهد و دستور‌های لازم را برای مراقبت بیشتر اعلام می‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به جلسه ستاد اقتصادی دولت نیز گفت: در این جلسه نیز رئیس جمهور از وزیر صمت و جهاد کشاورزی درباره آخرین اقدامات، قیمت‌ها و سیاست‌ها پرس و جو می‌کند.

آقای واعظی با اشاره به سفر رئیس کل بانک مرکزی به عراق افزود: توافق انجام شده درباره آزاد سازی منابع مسدودی ما نیز اقدام بسیاری خوبی است که آقای همتی در نشست امروز به این موضوع پرداختند همچنین طرحی را برای آینده ارز ارائه دادند که امیدواریم با اجرایی شدن آن گشایشی در این زمینه حاصل شود.

وی ادامه داد: آقای رزم حسینی وزیر صمت نیز با توجه به اینکه در دو هفته گذشته به عنوان وزیر صمت انتخاب شدند تمرکز بر کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم را در دستور کار خود قرار دادند و در حال حاضر تاکید می‌کنم مهم‌ترین دغدغه ما مردم و سفره و معیشت مردم است که چه راهکار‌هایی را اعمال کنیم تا گرانی‌ها کمتر بر معیشت مردم اثرگذار باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه با یک جنگ و درگیری و اعمال فشار از سوی آمریکا روبرو هستیم گفت: آمریکا با تمام قوا آمده است و همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با یک جنگ اقتصادی جدی روبرو هستیم.

آقای واعظی افزود: اقداماتی که دولت آمریکا انجام می‌دهد مانند رفتاری است که اراذل و اوباش انجام می‌دهند و ما نیز در برابر آن اقدامات تلاش می‌کنیم اگر شرایط عادی بود و دشمن نداشتیم و اگر هر روز آن‌ها برنامه ریزی‌هایی نمی‌کردند می‌توانستم بگوییم مثلا دو تا سه هفته آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به تحریم‌های ۱۸ بانک از سوی آمریکا در هفته گذشته نیز گفت: برای موضوع تحریم‌ها از دو ماه قبل ما برنامه ریزی‌های لازم را داشتیم، اما اینکه علناً بخواهیم بگوییم چه اقداماتی داریم دشمن راه آن‌ها را می‌بندد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: هم اکنون اکثر وزارتخانه‌ها که با خارج در ارتباط هستند در بخش‌هایی مانند واردات و صادرات از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند که تحریم و فشار‌ها و برنامه ریزی‌هایی را که آمریکایی‌ها انجام دادند دور بزنند هر چند برای ما گرانتر تمام می‌شود، اما اگر شرایط عادی بود صادرات برای ما راحت‌تر و واردات نیز ارزان‌تر تمام می‌شد.

آقای واعظی تاکید کرد: در شرایط سختی هستیم و همیشه اعلام کردیم برای این فشار‌ها شرمنده مردم می‌باشیم ضمن اینکه تشکر می‌کنیم که می‌دانند دولت، حاکمیت و قوای سه گانه با این وضع موافق نیستند و تلاش می‌کنند و بنا ندارند در برابر فشار‌های دشمن تسلیم شوند و قد خم کنند این‌ها هزینه‌هایی است که ما برای استقلال می‌پردازیم.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی آمریکا ادامه داد: اینکه چه کسی بر سر کار آید این دولت و یا دولت دیگر می‌دانند که با این ملت و نظام و حکومت از طریق فشار نمی‌توانند به نتیجه برسند و در آینده وضع بهتر خواهد شد.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان