شما اینجا هستید
دین و اندیشه » عزاداری متفاوت در ایام کرونا

بارگاه ملائک نشین رضوی در مصیبت رحلت پیامبر رحمت و سبط اکبرش سراسرمشهد الرضا سراسر سوگ و عزا سوگ و ماتم و میزبان زائرانی از سراسر گیتی است که با دل به این صحن و سرا مشرف شده اند، از راه دور سلام می‌گویند و این مصیبت را به ساحت مقدس امام هشتم تسلیت عرض می‌کنند.

جمعی از زائران هم درجوار بارگاه هشتمین خورشید آسمان امامت با رعایت دستور‌های بهداشتی سوگوار و عزاداری می‌کنند.

به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی از دقایقی دیگر در حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه‌برنامه عزاداری روز رحلت پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی (ع) با عنوان لبیک یا رسول‌الله (ص) در آستان ملکوتی حضرت امام رضا (ع) ساعت ۹صبح با قرائت زیارت نبی مکرم اسلام (ص) از بعید آغاز می‌شود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: این زیارت نامه را حجت‌الاسلام‌جعفر اسلامی فر قرائت و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سخنرانی می‌کند.

وی گفت: ذکر مصیبت ذاکران اهل‌بیت (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم عزاداری در حرم رضوی است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه عزاداری شام رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و فرزند بزرگوارش کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شب شهادت مظلومانه امام علی بن موسی‌الرضا (ع) نیز ساعت ۱۸و۳۰ دقیقه با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی آغازمی شود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: این مراسم با نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت (ع) در وصف غربت و مظلومیت حضرت امام رئوف در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر ادامه پیدا می‌کند.

حرم رضوی در شب رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سراسر سوگ و عزا

همزمان با شب رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، نیز مراسم عزاداری در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

زائران بارگاه منور رضوی با چشمانی اشکبار و دل‌هایی مالامال از غم و اندوه در این بارگاه حضور داشتند و از برنامه‌های عزاداری در رواق امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بهره‌مند شدند.

دلدادگان اهل بیت (ع) امسال به علت شیوع ویروس کرونا از تشرف به بارگاه منور رضوی محروم شده‌اند و دل‌هایشان برای زیارت این امام همام پر می‌کشد.

مشتاقان زیارت امام رضا (ع) در هر نقطه‌ای از جهان از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی از راه دور زائر بارگاه منور رضوی می‌شوند.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان