شما اینجا هستید
سیاست » برگزاری ۱۳۰ رزمایش سایبری در سال گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

 سردار جلالی در نشست خبری افزود: هدف از برگزاری این رزمایش‌ها شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیری دستگاه‌ها بود تا برای برطرف کردن آن‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: امسال نیز از دهم مهر تا دهم دی، طی سه ماه ۱۵۰ رزمایش پیش بینی کرده ایم که برگزار خواهد شد و در حال طرح ریزی، برنامه‌ریزی و هماهنگی نوع رزمایش‌ها هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ما در ۱۵ حوزه حیاتی تست نفوذ داشتیم گفت: ما به صورت فرضی وارد سیستم‌ها شدیم و ضعف‌ها و آسیب‌ها را شناسایی کردیم و به سیستم دادیم تا برطرف کنند.

وی به حوزه مصون سازی اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز یک اتفاق جدی رخ داد که در واقع سامانه توزیع شرکت گاز را بومی کردیم که ایراد‌هایی در این حوزه وجود داشت که برای نخستین بار در بحث زیر ساخت برطرف شد که منجر به ایمن‌سازی خواهد داشت.

سردار جلالی با بیان اینکه امن‌سازی نطنز در برابر حملات سایبری نیز از یک سال و نیم پیش آغاز شده است، گفت: طی سه سال، ۲۰۰ محصول در حوزه دفاع سایبری ساخته شده است، سوییچ‌ها و موتور‌های ارتباطی نمونه‌هایی از این محصولات هستند و دستگاه‌های قانونی نیز مکلف به استفاده از آنان هستند.

وی افزود: آزمایشگاه‌های مرجع سایبری نیز در کشور ایجاد شده است که قدرت کشف و شناسایی پیشرفته‌ترین تهدیدات را دارند، به طور مثال یک دوربین مداربسته خارجی تصاویر را به خارج ارسال می‌کرد که شناسایی کردیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حوزه مقابله با تهدیدات زیستی و کرونا نیز گفت: آزمایشگاه سطح سه ایمنی را برای نخستین بار تولید کردیم، به کمک وزارت بهداشت برای ۱۲ استان پرخطر، تجهیزات با ابزار‌های خاص آماده کردیم.

وی افزود: در حوزه دام و نباتات هم با همکاری وزارت جهاد، نقشه بیماری‌ها تهیه کردیم، نظام ارجاع مصدومان شیمیایی در سطح منطقه‌ای، استانی و ملی نیز تدوین شد، در مناطق عسلویه و ماهشهر، اورژانس‌های عملیاتی ایجاد کردیم.

سردار جلالی گفت: در حوزه هسته‌ای نیز برای هفت استان هسته‌ای طرح‌های پدافندی آماده و در چند نقطه رزمایش حتی به صورت مردمی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز رزمایش‌های هسته‌ای برگزار خواهیم کرد که این رزمایش‌ها جزو الزامات آژانس هم است، افزود: در شهر‌های عسلویه و ماهشهر اورژانس عملیاتی مصدومان شیمیایی را دایر کردیم تا در صورتی که اتفاقی رخ داد بتوانند به مصدومان خدمات رسانی کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه سند راهبردی تهدیدات شهری آماده شده است گفت: این رویکرد در دنیا نو و بدیع است. سند توسط وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شده است و ۵۲ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر به عنوان اولویت برای اجرای سند انتخاب شد.

وی افزود: در سال گذشته در ۴۶ شهر، با کمک وزارت دفاع و کشور تجهیزات در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شد، در تهران نیز پنج بسته تجهیزاتی به شهرداری داده شد.

سردار جلالی درباره برنامه‌های امسال هفته پدافند نیز گفت: برای هر روز برنامه‌های محوری مشخص شده است، امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ها طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با استفاده از ابزار‌های ارتباطی انجام خواهد گرفت. رویکرد بسیاری از برنامه‌ها نیز در رابطه با مقابله با کرونا خواهد بود.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان