شما اینجا هستید
سلامت » ۴۳ میلیون کرونایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

بیش از یک میلیون و ۱۵۴ هزار نفر هم جان باخته اند. سه کشور آمریکا، هند و برزیل، بیش از نیمی از مبتلایان کرونا در جهان را دارند.

در شبانه‌روز گذشته بیش از ۴۵۲ هزار مبتلا به کرونا در جهان ثبت شده است. بیشترین آمار در آمریکا با بیش از ۷۹ هزار مبتلا ثبت شده است.

در سرتاسر قاره اروپا هم شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در ۱۰ روز اخیر دو برابر شده است. سازمان جهانی بهداشت از برهه‌ای خطیر سخن به میان آورده است. موج دوم شیوع ویروس کووید-۱۹ اروپا را به شدت تحت تأثیر قرار داده و اعمال محدودیت‌ها در این قاره در حال افزایش است.

در فرانسه طغیان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۵ هزار مورد جدید را به شمار کرونایی‌ها اضافه کرد. این آمار از ابتدای شیوع کرونا بی سابقه بوده. با افزایش موارد ابتلا برای ۴۶ میلیون فرانسوی مقررات منع رفت و آمد (از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۰۶:۰۰ بامداد) به اجرا درآمده است و تا شش هفته ادامه خواهد داشت.
*
در آلمان در شبانه روزگذشته بیش از ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد. آلمان که تا تیر ماه در مهار کرونا موفق عمل کرده بود اکنون به شدت تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار گرفته. صدراعظم آلمان از مردم این کشور خواسته ارتباطات خود را کاهش دهند و تا آنجا که ممکن است با افراد کمتری ملاقات کنند.

و… در انگلیس در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۳ هزار مبتلای جدید ثبت شد. در ۵ روز گذشته هم بیش از ۱۱۱ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان