شما اینجا هستید
دین و اندیشه » جهان اسلام باید هم افزا و معین هم باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

 حجت الاسلام حمید شهریاری در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ دقیقه زردیس با بیان این مطلب گفت: هدف از وحدت در جهان اسلام یا هدف متعالی اسلام طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستیابی به تمدن نوین اسلامی است و راه رسیدن به این هدف دوری از تفرقه و اختلاف امت اسلامی است یعنی نشاندن صلح و دوستی و گفتمان به جای دشمنی و نزاع و تکفیر.

او با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به صورت وبینار گفت: یکی از ملاحظات ما در جهان اسلام این است که گفتمان مشترک داشته باشیم، بسیاری از مشکلات ما به واسطه نبود گفتمان مشترک به وجود می‌آید ما باید با گفتمان به تفاهم و ادبیات و اهداف مشترک برسیم و گفتمان سازی می‌تواند بسیاری از مشکلات جهان اسلام را برطرف کند.

شهریاری مهمترین چالش جهان اسلام را استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت: استکبار جهانی که زور و زر عالم مادی را در اختیار دارد تلاش دارد مانع پیشرفت اسلام شود.

او افزود: اسلام بعد از وقوع انقلاب اسلامی موجب شکوفایی نور امید مستضعفین و مظلومان جهان شده است و این امید خطری برای استکبار جهانی تلقی می شود از این جهت تلاش دارند با معرفی اسلام آمریکایی و دروغین و خشن، اسلام هراسی را دامن بزنند و مانع پیشرفت جهان اسلام شوند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین با اشاره به استقبال کم نظیر از سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: بالغ بر ۲۰۵ سخنران خارجی از ۴۷ کشور جهان در کنفرانس که به صورت وبینار برگزار شد حضور داشتند و برای اولین بار ۱۲۰ سخنران هم ازداخل کشور داشتیم همچنین بالغ بر ۳۲۰ سخنرانی ضبط شده عمدتا به زبان انگلیسی و عربی داشتیم.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان