شما اینجا هستید
ورزش » تیم ملی بسکتبال در راه کاپ آسیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

مهران آتشی مربی تیم ملی بسکتبال مسابقات انتخابی کاپ آسیا با حضور در استودیوی برنامه نبض ورزشی زردیس با بیان اینکه ۲۴ تیم در انتخابی مسابقات انتخابی سال ۲۰۲۱ شرکت دارند، گفت: ۱۶ تیم منتخب به مسابقات کاپ آسیا که سال آینده برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

لیگ برتر
وی افزود: این بازی‌ها در ۶ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود که تیم ملی کشورمان در پنجره اول بازی‌ها میزبان تیم‌های همگروه بود، ولی به دلیل مشکلات بوجود آمده از شیوع ویروس کرونا قرار شد پنجره دوم بازی‌ها در سه کشور بصورت متمرکز برگزار شود و در هر کشور دو گروه مسابقات خود را برگزار کنند و تیم ملی کشورمان در کشور قطر با تیم‌های عربستان و سوریه روز‌های ۸ و ۱۰ آذر دیدارهی جود را انجام خواهد داد.

وی همچنین افزود: صبح امروز و قبل از آغاز نخستین اردوی تیم ملی کشورمان، با تنظیم پروتکلی برای تضمین سلامتی بازیکنان تیم، از همه بازیکنان حاضر در اردو تست PCR گرفته شد و تا آخر امشب نتیجه تست آن‌ها اعلام خواهد شد.

لیگ برتر

آقا کوچکی مربی و کارشناس بسکتبال در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری دو هفته‌ای لیگ برتر بسکتبال پس از مدت‌ها وقفه کمک شایانی به کادر فنی تیم ملی برای انتخاب بازیکنان برتر کرد، گفت: خوشبختانه ۲۰ بازیکن دعوت شده به تیم ملی از تاثیرگذارترین بازیکنان مسابقات انجام شده در دو هفته لیگ برتر بسکتبال هستند که نشان از شناخت و انتخاب صحیح کادر تیم ملی دارد.

لیگ برتر
آشور گل محمدی از کارشناسان بسکتبال هم معتقد است کادر فنی تیم ملی می‌توانست با صبر و حوصله بیشتر، بازیکنان جوان و جویای نام را برای حضور در ترکیب تیم ملی بسکتبال انتخاب کنند تا در کنار با تجربه‌های تیم بتوانند کسب تجربه کرده و در آینده برای تیم ملی موثرتر باشند.

تیم ملی بسکتبال در راه کاپ آسیا

مهران حاتمی مربی و کارشناس بسکتبال هم معتقد است تیم های پایه و دوم و سوم باید بازی های تدارکاتی و آماده سازی داشته باشند تا بتوانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشند و تنها دعوت برخی بازیکنان جوان به تیم ملی اصلی و روی نیمکت نشاندن آنها در مسابقات حساس نمی تواند به آینده سازی تیم ملی کمک کند و باید این بازیکنان میدان دیده شوند.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان