شما اینجا هستید
متفرقه » پیش بینی بارش شدید در ۱۷ استان کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

  “صادق ضیائیان” در برنامه گفتگوی خبری ۱۸:۳۰ زردیس گفت: از اواخر روز جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و از روز شنبه قسمت‌هایی وسیعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او گفت: از روز شنبه(اول آذر)بارش‌ها در استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، مرکزی، جنوب استان زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و غرب استان سمنان به صورت شدید خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه هرچند بارش‌های این سامانه مانند بارش‌های بهار ۱۳۹۸ نخواهد بود، اما با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته بارش‌های حجیمی نداشتیم گفت: همه مردم و دستگاه‌های اجرایی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدیدترین بارش‌ها را در استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان، کردستان و بخش‌هایی از استان کرمان خواهیم داشت گفت: بخشی از این بارش‌ها بصورت برف خواهد بود که روز شنبه شاهد اختلال تردد درجاده‌های این استان‌ها خواهیم بود.
او گفت: میزان بارش‌ها در استان چهارمحال بختیاری به ۱۱۰ میلی متر خواهد رسید.
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار‌های لازم تقریبا به تمام دستگاه‌های عضو سازمان مدیریت بحران ارسال شده است.

علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور دیگر میهمان برنامه با تایید دریافت اخطار هواشناسی گفت: استانداران، فرمانداران سراسر کشور از طریق کانال‌های سازمان مدیریت بحران کشور در جریان این هشدار قرار گرفته اند.

بختیاری با بیان اینکه انتظار بارش در این فصل در استان‌های اعلامی سازمان هواشناسی وجود دارد، گفت: در سطح محلی در ۱۷ استان از طریق رسانه ملی و کانال‌های ارتباطی سازمان مدیریت بحران کشور اطلاع رسانی لازم شده است و استانداری ها، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مدیریت بحران در آماده باش به سرمی برند.

اوگفت: اقلام معیشتی، دارویی و سوخت در این ۱۷ استان ذخیره سازی شده است و دستگاه ها، ماشین آلات پایگاه‌های راهداری، تست آمادگی را انجام داده اند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور هم گفت: دستور العملی در رابطه با حوادث جوی در سازمان اورژانس کشور طراحی شده و با توجه به تجربه سیل سال گذشته در بیشتر استان ها، این دستورالعمل بلافاصله بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی در مرکز هدایت عملیات و بحران سازمان اورژانس کشور و وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان