شما اینجا هستید
سلامت » چشم انداز سینما پس از کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

محمد حسینی کارشناس سینما در گفتگو با شهر فرنگ گفت: فصل باردهی و برنامه ریزی برای سینما یکساله است. بعضی‌ها ممکن است سینما را در دوره پس از کرونا فراموش کنند و دیگر به سراغ سینما نروند.

او با بیان اینکه سینما یک آیین است گفت: سینما زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم خود را بازسازی می‌کند.

حسینی درباره نبایسته‌های سینمای ایران به دوره تاریخی سینمای ایتالیا در دهه ۵۰ اشاره کرد و گفت: اولین کاری که نباید بکنیم این است که مردم پس از کرونا در چه وضعیتی هستند. سینماگر‌ها پس از این دوران باید خود را باید کنار مردم ببینند تا بتوانند حال مردم را به روز‌های خوب برگردانند. نباید سینمای پس از کرونا را به تلخی دوره کرونا تخصیص دهند.

او افزود: سینمای ما کمرنگ و کم رمق است.

“امیررضا نوری پرتو” کارشناس سینما از جهان پسا کرونا گفت و افزود: از نظر شرایط اقتصادی، جهان پس از کرونا بهم ریخته است و مردم عادت می‌کنند سینما را در خانه داشته باشند.

او از زاویه دیگر درباره عصر پس از پاندمی کرونا گفت: ممکن است پس از مدتی که در خانه مانده اند و به سینما نرفته اند علاقه پیدا کنند در فضای بیرون از خانه فیلم ببینند.

نوری پرتو از کرونا یک اتفاق بزرگ، شوم و تراژدی نام برد و گفت: معتقدم سینمای ایران سال‌ها است که مرده و با تنفس مصنوعی در دهه ۹۰ تنفس می‌کند. در سال ۵۶ حدود ۳۰ فیلم تولید می‌شده است که گفته می‌شود نسبت به دهه ۴۰ قبل از خود سقوط کرده است. شاید شرّ این کرونا برای سینمای ما خیر شود.

امیررضا نوری پرتو کارشناس سینما افزود: مخاطبان سینما، امروز در انتظار تزریق امید از طرف این رسانه نیستند بلکه خواسته‌های دیگری دارند. اکنون بهترین فرصت است که اندیشه سینما گران تغییر کند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان