شما اینجا هستید
هنر » نمایش بی اجازه فیلم ها؛ خیانت فرهنگی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

فرشته طاهرپور، تهیه کننده سینما، با بیان اینکه مافیای سینما به مراتب وسیع تر و وقیح تر از شبکه های جرائم سازمان یافته دیگر است، تصریح کرد: تاراجی که در عرصه فیلم های سینمایی صورت می گیرد، بسیار نظام مند، گسترده و بی پرواتر است.

وی افزود: این افراد به شکل علنی و وقیحانه ای به بهای ورشکست کردن صاحبان آثار، سودجویی می کنند و اراده ای نیز برای برخورد جدی با آنها وجود ندارد.

طاهرپور گفت: اگر این شبکه ها همانند آنچه که موسوم به مافیاست عمل می کرد، تلاشی برای شناسایی و برخورد با بخشی از آنها صورت می گرفت، اما می بینیم که در عرصه سینما چنین نمی شود و تصور ما این است که اساسا اراده ای برای این کار نیست.

این تهیه کننده سینما با طرح این سوال که مفهوم امنیت از دید تصمیم سازان کشور چیست؟ اظهار داشت: بطور مثال اگر هارد فیلم من همراهم باشد و به دست کیف قاپ ها بیافتد، من به هر نهادی که مراجعه کنم و موضوع سرقت هاردی حاوی فیلمی به ارزش چند میلیارد تومان را مطرح کنم، اقدامی نمی شود چون اساسا تصوری از ارزش آن ندارند.

طاهر پور گفت: اخیرا شنیدم که پلیس حدود 200 هزار سایت غیرمجاز را مسدود کرده، اما سوالم این است که اچرا در حوزه ای که مربوط به فرهنگ و سرمایه بخش خصوصی است کار چندانی نمی شود؟

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: واقعا تامین امنیت این عرصه بر عهده چه کسی است؟

طاهرپور با بیان اینکه تعریفی از حقوق ما وجود ندارد، به اشکالات مربوط به قانون حق مولف اشاره کرد و گفت: شبکه های خارج از کشور نیز با همین بهانه، فیلم های ما را نمایش می دهند.

وی تصریح کرد: با نهایت شرمندگی باید بگویم که لطمه ای که ما از هموطنانمان می خوریم به مراتب از سایت های خارجی بیشتر است.

طاهرپور افزود: تلویزیون های ماهواره ای فیلم های ما را نمایش می دهند و این کار باعث می شود که آن فیلم دیگر بازاری نداشته باشد.

تهیه کننده سینما این اقدام را خیانت فرهنگی خواند و گفت: امیدوارم که آنها مدعی انجام کار فرهنگی نباشند.

همچنین محمد احمدی، دبیر کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم های سینمایی در این باره گفت: در شرایطی که در ماه های اخیر بوجود آمده، تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا بتوانیم از سرقت و قاچاق فیلم ها جلوگیری کنیم اما متاسفانه این تخلفات خیلی گسترده است.

وی با اشاره به جلسات و رایزنی های انجام شده با مقامات انتظامی و قضایی در ماه های اخیر اظهار داشت: نهادهای مرتبط قول همکاری داده اند و بطور مثال اگر فیلمی در سایتی مشاهده شود، بلافاصله پس از اطلاع رسانی مسدود می شود.

احمدی افزود: هرچند که اغلب این سایت ها با تغییر نام و دامنه، فعالیت خود را از سر می گیرند اما تلاش می شود که بطور مستمر این برخود ادامه یابد.

وی گفت: جریمه سایت های متخلف بر اساس قانون قبلی 500 هزار تومان است که پیشنهاد داده ایم این جریمه تا 500 میلیون تومان افزایش یابد تا بازدارنده شود.

.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان