شما اینجا هستید
سلامت » ویروس کرونا استرس بانوان را افزایش داده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های زردیس از کرمان ،در کارگاه یک روزه آموزشی ویژه مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی کرمان باموضوع تاثیر کرونا برسلامت روان خانواده‌ها بر افزایش مهارت‌های زندگی و خودمراقبتی روانی تاکید شد.

جواد کاربخش، روانشناس بالینی در این کارگاه گفت: درماه‌های اخیر جهان درحال گذر ازیکی از سخت‌ترین بحران‌های حوزه سلامت است و بدون تردید یکی از مهمترین تبعات همه گیری بیماری کرونا عوارض روانشناختی به جا مانده است.

او بااشاره به اینکه یکی از سخت‌ترین بحران‌های سلامت را پشت سر می‌گذاریم افزود:به دلیل اینکه نمی‌دانیم عاقبت این بیماری چیست و آیا درمانی وجود دارد یاخیر بنابراین افراد دچار مشکلات روانشناختی شده اند.

او تصریح کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا یکی از کار‌هایی که سخت‌تر شده برای پیشگیری ازشیوع بیماری کرونا ماندن درخانه است که افراد باید برای درخانه ماندن هم برنامه ریزی‌هایی داشته باشند تا دچار صدمات روحی نشوند.

کاربخش گفت: چون هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد  بنابراین اگر این روز‌ها به افراد نگاهی بیندازیم حالت‌های کسالت، خستگی، پریشانی، اضطراب و افسردگی را مشاهده می‌کنیم.

این روانشناس درادامه افزود: درزمان شیوع کرونا درخانه ماندن اعضای خانواده مشکلاتی را به وجود آورده و زندگی را دچار مشکل کرده است.

او با اشاره به اینکه دراین دوران وظایف افراد خانواده به ویژه خانم‌ها بیشتر شده است تصریح کرد: وظایفی از جمله شست و شو، ضدعفونی کردن وسایل، رعایت بهداشت، خرید کردن با حساسیت زیاد و همین افزایش مسئولیت‌ها باعث استرس بیشتر شده است.

کاربخش گفت: دراکثر تحقیقات صورت گرفته درصد استرس خانم‌ها نسبت به آقایان ۶۴ به ۳۶است و برروی جامعه زنان بیشتر باید کارشود چراکه زنان نقش تعادل روانی را در منزل دارند و سلامت روان مادران مهم است.

این روانشناس بالینی اضطراب، افسردگی، وسواس‌های فکری و عملی، اعتیاد اینترنتی را ۴مشکل اساسی بعد از ظهور کرونا دانست.

کاربخش افزایش مهارت‌های زندگی، تاب آوری روانی و خودمراقبتی روانی را راهکار‌های مهم در زمان شیوع کرونا درمنزل عنوان کرد.

انتهای پیام/ی





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان