شما اینجا هستید
حوادث » تشکیل یک هزار و ۷۷۹ پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی

به گزارش گروه استان های زردیس از شهرکرد، حسن عسگری جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در جلسه هم‌اندیشی فرماندهان یگان‌های حفاظت چهار استان کشور در شهرستان لردگان اظهار داشت: یک هزار و ۷۷۹ پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی تشکیل شد.

او افزود: از این تعداد پرونده ۱۷۳ فقره مربوط به کشفیات قاچاق چوب و زغال جنگلی و محصولات فرعی جنگل و مرتع بوده است.

 

عسگری اضافه کرد: در این مدت ۷۶ هزار و ۴۹۰ کیلوگرم چوب و شش هزار ۲۳۰ کیلوگرم زغال و چهار هزار و ۹۴۳ گرم محصولات فرعی جنگل و مرتع شامل کرفس موسیر و شیرین بیان کشف و ضبط شده است.

او با اشاره به اینکه قاچاق چوب، زغال، محصولات جنگلی و مرتعی و تصرف در اراضی منابع طبیعی و جنگلی به عنوان یک تهدید برای این عرصه‌ها محسوب می‌شود ادامه داد: برابر قوانین و مقررات و تکالیف قانونی با متخلفان این حوزه برخورد جدی انجام می‌شود.

رحمان توکلی معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری هم به شرایط توپوگرافی استان و میزان فرسایش خاک بین ۲۰ تا ۲۵ تن در هکتار در سال اشاره کرد و گفت: حفاظت از جنگل و مراتع به عنوان یک عامل برای کاهش خسارت وارده به این عرصه‌ها است.

او افزود: برخورد جدی با قاچاقچیان و حاملان چوب و زغال در استان و برخورد جدی با عوامل تخریب، حمل و جابه‌جایی چوب و زغال در استان مورد تاکید است.

توکلی با اشاره به افزایش جریمه‌های چوب و زغال قاچاق در استان اضافه کرد: به ازای هر کیلوگرم زغال ۱۳۰ هزار تومان و چوب ۵۰ هزار تومان جریمه برای متخلفان اعمال می‌شود و امید است این افزایش جریمه عامل بازدارنده برای کاهش تخلف در این عرصه‌ها باشد.

انتهای پیام/ف





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان