شما اینجا هستید
بین الملل » کاهش بهای نفت در بازار جهانی

به گزارش گروه بین الملل زردیس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

بر این اساس، در معاملات روز کاری لندن، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه با ۰.۵۵ درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۵۰ دلار و ۹۲ سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدیت ‏برای تحویل ‏در ماه فوریه با ۰.۶۹ درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۷ دلار و ۷۹ سنت رسید.

در پی انتشار گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا مبنی بر اینکه میزان نفت خام ذخیره سازی شده این کشور کاهش یافته است، بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال و نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدیت کاهش یافت.

جفری هالی، کارشناس شرکت کارگزاری و خدمات مشاوره سرمایه گذاری اواندا با این حال هشدار داد نوسان‌های روز‌های اخیر ممکن است به علت کاهش حجم عرضه نفت در طول جشن‌های سال نو دوباره سیر صعودی پیدا کند.

وی افزود اکنون همه چیز به این بستگی دارد که آیا بسته مشوق‌های مالی-اقتصادی شامل اعطای وام و کمک هزینه به شرکت‌های تولیدی و خدماتی و دیگر بخش‌های آسیب دیده از کووید-۱۹ با هدف رونق بخشی به اقتصاد و تولید ناخالص داخلی در آمریکا به تصویب می‌رسد یا خیر.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، نمایندگان دموکرات و ‏جمهوریخواه کنگره ‏آمریکا را تهدید کرده است که نباید بسته ۹۰۰ میلیارد دلاری را تصویب کنند. بر اساس این طرح به خانوار‌ها و مصرف کنندگان آسیب دیده از شیوع همه گیر ویروس کرونا ۲۰۱۹ کمک مالی خواهد شد. همین کار باعث افزایش تقاضا برای سوخت و حامل‌های انرژی در اقتصاد نخست جهان خواهد شد.

انتهای پیام/





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان