شما اینجا هستید
متفرقه » زمستان زرد در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های زردیس از اراک، در حالی که در پاییز اکثر شهر‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته بودند، اما اکنون در نخستین از ۱۲ شهرستان این استان ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:طبق بررسی‌ها ۹ شهرستان آشتیان، خنداب، دلیجان، زرندیه، ساوه، فراهان، کمیجان، محلات و تفرش در فهرست وضعیت زرد و ۳ شهرستان اراک، خمین و شازند در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

جمالیان با اشاره به موج سوم کرونا ضمن ابراز رضایت از وضعیت مهار بیماری کرونای استان مرکزی در یک ماه اخیر افزود: این شرایط در سایه اتحاد، همدلی و همکاری مردم، مسئولان و اصناف استان مرکزی محقق شده است.

او اضافه کرد: شرایط کنونی حاصل ماه‌ها سختی و تلاش است، اما باید بدانیم خطر دفع نشده و وضعیت شکننده است و مردم همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت کم توجهی به عقب برمی گردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: استان مرکزی استانی صنعتی است که در شاهراه ارتباطی کشور قرار دارد و مراودات اجتماعی زیادی در این استان وجود دارد و باید در این مراودات مراقب باشیم تلاش‌های اخیر کنترل کرونا هدر نرود.

او از تک تک مردم استان مرکزی خواست تلاش کنند وضعیت کرونایی در همه مناطق روبه زرد و سپس به وضعیت عادی برسد.

انتهای پیام / ج





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان