شما اینجا هستید
متفرقه » کاهش ۲۸ درصدی حوادث/ نجات ۵۰ نفر به همت آتش‌نشانان کرمانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های زردیس از کرمان، رضا میرزایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی حوادث در آذر ماه امسال نسبت به ماه قبل گفت: در آذر ماه امسال، ۹۸ مورد عملیات اطفای حریق و ۱۰۵ مورد عملیات امداد و نجات  از سوی آتش‌نشانان انجام شده است.

او افزود: در مدت‌زمان یادشده در مجموع ۹۸ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاد که ۲۷ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۲۹ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۲۳ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۸ مورد مربوط به مراکز تجاری، ۹ مورد مربوط به جنگل‌ها و درختان و دو مورد مربوط به تجهیزات شهری بوده است.

میرزایی تصریح کرد: از میان ۱۰۵ مورد عملیات امداد و نجات که در آذرماه  از سوی آتش‌نشانان کرمانی انجام شد، بیشترین آمار با ۳۱ مورد، مربوط به زنده‌گیری حیوانات وحشی و خطرناک بوده است.

او افزود: ۱۳ مورد عملیات امداد و نجات در آذرماه مربوط به زنده‌گیری مار‌های سمی، ۲۲ مورد مربوط به چیدن حلقه و قفل، ۴ مورد مربوط به امداد آسانسور، ۷ مورد مربوط به امداد تصادفات خودرویی و نجات مصدومان محبوس‌شده، ۴ مورد مربوط به امداد و نجات از کوه و بلندی و  بقیه  آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بیان کرد: در مجموع این عملیات‌ها، ۵۰ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۱۴ نفر مصدوم شدند و متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است که مصدومان و جان باختگان در حوادثی نظیر تصادفات و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شده اند.

او  گفت: در آذرماه امسال به درخواست شهروندان، ۶۰ مورد مشاوره ایمنی و ۵۱ مورد بازدید ایمنی به  افراد ارائه شده است.

انتهای پیام/ م





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان