شما اینجا هستید
متفرقه » پرونده ۲۵ مسئول در جریان آبگرفتگی خوزستان درحال بررسی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

حجت الاسلام درویشیان افزود: همچنین وجوهی تخصیص داده شده بود مثل ۱۴۹ میلیون دلار و بعد از آن هم باز مبالغی تخصیص داده شده که باید هم برای شبکه آب‌های سطحی و هم فاضلاب استفاده می‌شد، اما اقدامات انجام شده کافی نبوده و همچنان هیئتی که برای بررسی ارسال کردیم در حال پیگیری این موضوع هستند.

او در خصوص قیمت گذاری خودرو شاهین گفت: در رابطه با خودرو‌های شاهین، اگر قیمتی که در زمان ثبت نام گفته شده به عنوان قیمت قطعی بوده باشد و مثلا گفته باشند قیمت قطعی نهایی دوبرابر پیش پرداخت ۸۰ میلیون تومانی است، اگر الان بیشتر از ۱۶۰ میلیون درخواست کنند تخلف است، اما اگر پیش پرداخت اولیه علی الحساب بوده قیمت نهایی در زمان تحویل تعیین خواهد شد.

درویشیان در جواب سوالاتی درباب خصوصی سازی گفت: طی آسیب شناسی صورت گرفته یکی از این آسیب‌ها عدم اهلیت و یکی دیگر از آسیب‌ها پایین بودن قیمت کارشناسی است، مثل همین موضوع هفت تپه که هم بحث عدم اهلیت مطرح است و هم تعهداتی که خریدار باید انجام می داد را پرداخت نکرده است که در رابطه با هفت تپه، هفته پیش هیئت داوری تشکیل شد و از طرف سازمان خصوصی سازی درخواست فسخ قرارداد دنبال شد.

اما هنوز رای هیئت ابلاغ نشده است، شنیده‌ها حاکی از این است که درخواست سازمان خصوصی سازی رد شده است و فسخ انجام نمی‌شود، اما از نظر سازمان بازرسی قطعا فرد خریدار به تعهدات خود عمل نکرده است و باید فسخ صورت بگیرد.

او در ادامه گفت: یکی دیگر از این آسیب‌ها که منجربه فساد می‌شود این است که زمین فروخته میشود و شخص مالک زمین می‌شود درحالی که می‌شود اجاره داده شود و به صورت حق بهره برداری قرار داد بسته شود.

درویشیان اشاره کرد: کسی که به او زمین واگذار شده درسته که تقصیرکار است، اما آن کسی که مسئول بوده حتما باید مورد مواخذه قرار بگیرد و اگر هم تحت فشار بود یا نباید قبول کنه و یا استعفا بدهد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان